Hallo,
De haflinger van m'n vriendin had een half weekje stilgestaan. Daarna had ze op een ochtend een rustig buitenritje met voornamelijk stap gemaakt. Die avond had ze 'm nog wat intensiever getraind. De dag daarna leek hij opeens heel erg stijf te zijn. Nouja, goed.. Een klein staprondje gemaakt en hij leek minder stijf te worden. De dag daarna was hij NOG stijver, dus alleen even een stukje gewandeld. Toen ze vandaag op stal kwam, was de haflinger helemaal bezweet en kon niet goed meer lopen, dus de situatie was nog meer verergerd. Als ze 1 been optilde viel hij ong. om. Toen had ze de DA gebeld. De assistente nam op en zei dat het verzuring kon zijn. En ze noemde nog wat, maar dat ben ik even kwijt. Hij moest gewoon rusten en een kwartiertje stappen elke dag. Dan zou het beter gaan. Alleen als er ergere situaties zouden ontstaan zou de dierenarts er toch even bij moeten worden gehaald. Verder bekende de assistente dat ze niet erg veel afwist van paarden. Nouja, lekker dan.. Maar goed, de dierenarts was er niet, dus helaas konden we niet veel meer doen. Nu heb ik de vraag of iemand mij meer kan vertellen over de symptomen, waar het op lijkt en wat we kunnen doen..
Groetjes