Ja helaas wel! Het paard van een kennis had een trap gekregen op zijn onderbeen (achter) van een ander paard in t land. De plek moest een aantal maal dagelijks worden afgespoten met koud water. Na 2 dagen begon dat afspuiten heel raar te klinken...heel hol. Ze zette hem op stal en hij hoorde een ander paard en wilde zich omdraaien....we hoorden een harde 'krak" en zijn dijbeen was door midden. Er was ook direct een bloeding. DA gebeld en die heeft t paard direct afgemaakt. Er bleek een bacterie in het beenmerg van het bot te zitten, deze had al het merg vernietigd in een paar dagen! Het paard was pas 5 jaar oud. Ook heeft mijn veulen op een leeftijd van 7 maanden een deel van haar heupkam afgebroken. Ze wilden met z'n tweeen tegelijk door een deur en dat ging helaas niet. Ik kon vlgs de DA kiezen: afmaken of met medicatie 3 maanden op rust zetten en kijken wat t wordt. Een operatie was geen optie: het zat op een niet te opereren plaats. Ze heeft 3 maanden op rust gestaan en daarna weer voorzichtig begonnen met stappen. Ze is nu 2 en een half en je ziet er gelukkig niets meer aan! Volgend jaar wil ik haar inrijden....en dan maar hopen dat ze er geen last meer van krijgt! Groetjes Tessa