Hoe werkt een kalkoen set :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Hoe werkt een kalkoen set :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 14:20

Ik heb een haflinger merrie, en omdat ik haar thuis op gras ga rijden en ze ijzers onder heeft, heb ik een kalkoen set gekocht.De schroefdraadjes zitten al wel in de ijzers maar ik weet eingelijk niet hoe ik de kalkoenen er in moet doen, er zit ook zo veel in het doosje... wie kan mij er mee helpen?

merel90

Re: Hoe werkt een kalkoen set :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:23

eh, moeilijk uitleggen wat je waarvoor gebruikt:P je hebt denk ik zo'n ding met aan de ene kant een borsteltje en aan de andere kant een pin in je set zitten. daarmee moet je zoveel mogelijk troep uit de kalkoengaten in het ijzer halen. als ze goed schoon zijn kun je de kalkoenen er met die soort moersleutel indraaien. ik hoop dat je het een beetje snapt..misschien kun je anders vragen of iemand het voordoet? een stalgenootje ofzo...iig succes!

oosterhoff

Re: Hoe werkt een kalkoen set :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:14

Je draait het er net zo in als een bout in een moer. Zorg dat het gat goed schoon is. De laatste troepies draaie je er bij het indraaien wel naar beneden uit.
Bij harde gladde bodem gebruik je kleine kalkoenen. Bij zachte gladde bodem gebruik je grotere.