Nou maak ik het oog schoon als het vies is. Doe ik dit goed of moet ik ook nog wat anders eraan doen? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nou maak ik het oog schoon als het vies is. Doe ik dit goed of moet ik ook nog wat anders eraan doen? somokkele schreef:Water koken, af laten koelen en daarmee het oog uit spoelen (of idd met kamille). Kan ook door de vliegen ontstoken zijn, dan is misschien een vliegennetje een idee.....
! Dus ik meteen de DA-praktijk gebeld en gevraagd wat ik het beste kon doen. Ik had nog een tubetje oogzalf liggen van vorig jaar en hij zei dat ik dat er het beste in kon smeren, zo gezegd zo gedaan. Zaterdagochtend de DA opnieuw gebeld en kon meteen een nieuw tubetje oogzalf ophalen. Heb vervolgens een keer of 6 a 7 gezalfd op zaterdag en zaterdagavond was het eigenlijk al helemaal over! Zondagochtend nog 1 keer gezalfd en verder niet meer. Maakte het wel iedere keer schoon met uitgekookt water, voordat ik zalfde... Tip heeft die zaterdag ook met vliegenmasker gestaan, omdat zo'n waterig oog toch meer vliegen aantrekt en zo kon hij ook geen zand in z'n oog krijgen. Hoop dat je er wat aan hebt en sterkte ermee! Zou het inderdaad niet te lang aankijken, ogen zijn erg gevoelig... Al met al heeft het me trouwens 8 euro gekost voor dat zalfje, meer niet!