Mijn paard (11 jarige merrie) is altijd kerngezond geweest. Nu hoop ik dat 't wel meevalt, maar ben toch een beetje bezord. Misschien weet iemand hier iets meer.
Ik ging vanmiddag, zoals elke dag, naar haar toe en ze stond in de wei. Het viel me meteen op dat ze erg grote neusgaten had die snel heen en weer gingen van het ademhalen. Toen ik haar van het land af haalde was het over. Heb haar gewoon opgezadeld en ben gaan rijden. Maar meteen al toen ik er opzat begon ze wat raar te ademen. Niet snel ofzo, maar erg zwaar. Je hoorde haar overduidelijk. Heb ff de staleigenaar erbij gehaald en die hoorde haar ook duidelijk, maar wist zo niet wat het zou kunnen zijn. Ik ben maar weer afgestapt en heb haar ff bekeken. Ze is verder heel helder, kijkt kwiek uit haar ogen en glanst mooi. Ze knijpt ook niet haar staart aan (bijvoorbeeld als ze ergens pijn had) en ze is erg oplettend en net zo vrolijk als altijd. Haar lymfeklieren zijn wel wat opgezet, maar er komt geen snot uit haar neus en ze hoest ook niet. Het is gewoon net alsof ze af en toe ff naar adem moet happen...
Ik zou zo niet weten wat het zou kunnen zijn. Iemand hier misschien ervaring met zoiets? Ik bel morgen wel direct een VA, want ook al is ze fit, het zit me niet lekker. Als je iets denkt te herkennen, laat ff een berichtje achter. Dank je...
Gr. Robin