Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cind schreef:hoihoi
hetzelfde verhaal als bij mijn shetlandpony
het is verstandig om eens een röntgen te laten maken , dan kun je precies zien of er wat mis zit in het hoofd.
komt er snot uit beide neusgaten of alleen uit 1.kan inderdaad een sinusontsteking zijn of een ontstoken kies.
mijn pony heeft er 4 maanden mee gelopen en uit de foto's is niets gekomen , maar we hebben ook verschillende soorten antibiotica en sputolysin en dampen geprobeerd , soms zelfs alles tegelijk , tandarts erbij .
maar toen de koorts in de vierde maand opliep naar 40,5 graden hebben we besloten om mijn pony Bounty niet langer te laten lijden , hij was 6 jaar oud , ik had hem verwaarloosd gekocht als 3-jarige en helemaal zelf opgeleid . Het was vreselijk hard om afscheid te moeten nemen .
laat echt foto's maken , als je te lang wacht is het misschien te laat!!!
groetjes
Jolandaa_ schreef:kan het geen neusholte ontsteking zijn?
misschien toch de VA er bij halen
cind schreef:hoihoi,
het verschil tussen 2 en 1 neusgat is , dat het wanneer snot uit twee neusgaten komt , meestal gaat om een virale infectie , maar als het om één kant gaat kan het dus een kies of sinusontsteking zijn , wel is het zo , als het wat langer duurt dat je aan 1 kant snot hebt er natuurlijk ook op een gegeven moment aan de andere kant snot uit kan komen .
een snotterig verhaal , doei

Skippie schreef:Is je paard misschien geent terwijl hij snotterig was?
lisan_toska schreef:cind schreef:best snotterig ja
morgen om 9 komt de tandarts/VA al....ben benieuwd hij ervan denkt.