Stal iedere dag zeiknat...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

Stal iedere dag zeiknat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 19:28

Sinds een week of drie is de stal van mijn ene pony iedere ochtend helemaal nat. Ik vind het echt vreemd, het zaagsel is doorweekt, maar het ruikt helemaal niet naar urine ofzo. Mijn pony ziet er super uit, ze glanst, heeft een goede conditie, is niet humeurig/chagrijnig, met rijden gaat het de laatste tijd eigelijk alleen maar beter. Ze is niet afgevallen of wat dan ook. Ik vraag me echt af of ze iets heeft, en zo ja, wat dan? Het is hier ontzettend heet geweest, en Chess speelt nogal graag met water, maar ze kan toch niet uit zo'n kleine automatische drinkbak zoveel water morsen dat haar hele stal nat is? Anderhalve week geleden was het hier wat kouder, en regende het veel. Haar stal is de hele week droog geweest. Nu is het weer warm, en prompt is haar stal weer nat. Of zou ze gewoon zoveel drinken en het allemaal weer uitplassen?

Ik overleg morgen ff met de stalhouder, wat die ervan denkt. Het vreemste van alles vind ik nog dat ze niks veranderd is. Want als ze ziek zou zijn ofzo, dan zou ze er toch minder goed uitzien? Wat denken jullie?

Daantje1981

Re: Stal iedere dag zeiknat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:32

Als het niet naar urine ruikt, en dat ruik je toch echt wel, kan het volgens mij maar 1 iets zijn.
Ik zie weleens bij paarden op stal dat als ze aan het eten zijn, hooi of stro, dat ze elke keer een een hap water nemen. Daarna weer een hap hooi en dan weer een hap water. Zo leggen ze elke keer een flinke afstand af in de stal en verliezen ze onderweg een hoop water.

Je zegt dat het niet naar urine ruikt. Dus veel drinken en uitplassen zal het zeker niet zijn dan.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 19:39

Wat ze wel altijd gedaan heeft, is drinken en dan alles er weer uitlopen en met haar hoofd schudden. Ze is gewoon heel speels, maar daarmee kan ze haar stal toch niet helemaal nat mee maken?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:54

Die van mij sopt zijn stro en hooi in zijn waterbak, en daardoor is ook heel de bodem zeiknat. gelukkig staat hij altijd zeer dik in het stro zodat hij wel een droge bovenlaag heeft, behalve dan in de hoek van de waterbak.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:57

Dak lek? Of idd dat met hooi enzo. Als het niet naar urine ruikt, kan je toch aannemen dat het geen urine is...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:58

Misschien, morst ze wel erg veel, zodat haar stal koeler is?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:59

lienow schreef:
Wat ze wel altijd gedaan heeft, is drinken en dan alles er weer uitlopen en met haar hoofd schudden. Ze is gewoon heel speels, maar daarmee kan ze haar stal toch niet helemaal nat mee maken?

Tja, het is natuurlijk wel erg warm geweest de laatste tijd. Misschien dat ze meer met water is bezig geweest dan anders. Zo vreemd lijkt het me niet.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:02

Bij sommige paarden helpt het een hoop als je het hooi onder de waterbak legt. Dan lopen ze niet constant met water heen en weer.

En het kan weldegelijk dat je paard de stal blank zet puur door alleen maar met de water bak te spelen.

mirginoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:28

klinkt bekend Haha!
de mijne heeft ook altijd een erg natte plek bij de waterbak,ze speelt met het water.
wat ze precies doet weet ik niet maar er ligt altijd veel water bij de bak,en deze is niet lek ,hetis pas een nieuwe!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 21:52

Serendipity1 schreef:
Dak lek? Of idd dat met hooi enzo. Als het niet naar urine ruikt, kan je toch aannemen dat het geen urine is...

Nee, dak is niet lek Lachen

mirgino schreef:
klinkt bekend Haha!
de mijne heeft ook altijd een erg natte plek bij de waterbak,ze speelt met het water.
wat ze precies doet weet ik niet maar er ligt altijd veel water bij de bak,en deze is niet lek ,hetis pas een nieuwe!

Maar het is niet in de hoek bij haar waterbak, het is haar hele stal, 3x3 meter.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:12

Ik ken een jaarling die ook elke dag een helemaal natte stal heeft. Zij hield haar neus gewoon in de drinkbak zodat die bleef lopen. Het water loopt gewoon de hele stal door dan.