jeuk aan haar voorbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

jeuk aan haar voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 18:56

mijn vzpony heeft al een paar weken heel veel jeuk aan haar voorbenen. ze blijft er maar aan bijten. Ze heeft nu een paar kale plekken, en wat kleine wondjes. ik hbe ze nu een paar keer gewassen met een ondsmettende shampoo, maar dat helpt maar even. heeft iemand zoiets al eerder gezien?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cynthiar

Re: jeuk aan haar voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:15

Laat de Da er naar kijken. Is waarschijnlijk schurftmijt.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 20:45

ik denk niet dat het schurftmijt is. ik heb er wat over opgezocht, en de symptmen kloppen niet. het zit bij haar niet in de kootholtes, en ze probeert ook nietde hele tijd te stampen en te schuren. Ze heeft ook geen schilfers, en alleen korstjes van het bijten.

SSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:09

Mijn verzorgpony heeft het ook gehad. Bij hem was de schurftmijt ook niet begonnen in de kootholte, maar op dezelfde plaats als bij jou. Hij zat er ook heel de tijd aan te bijten en stampte met zij benen. Ik kreeg sebicil van de dierenarts, moest er zijn benen mee wassen en toen ging het zeer snel weg. Hij hield kreeg alleen witte haren op zijn benen in plaats van donkerbruine.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:50

ok, dan ga ik binnnekort de da bellen. Bedankt!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:56

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 22:19

nee, ze heeft nog nooit mok gehad. het is trouwens nu weer heel erg verminderd. De plekken worden kleiner, en ze heeft er geen nieuwe bij gekregen. ik heb haar ook niet meer zien bijten. Ik kijk het nog even aan, en als ze weer begint komt direct de veearts erbij.

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:39

met mijt bijten de paarden erg aan hun benen en soms bijten ze het een beetje kapot en ze stampen heel erg. Dan kan je het beste gewoon spul halen bij een normale dierenarts voor honden en katten en dan gewoon voor die beesten mijtshampoo en daarmee wassen en blijven herhalen waarschijnlijk krijgen de andere paarden het ook als dat bij jullie zo is. Het kan ook een vorm van mok zijn. Maar dat kan bijna niet! en anders zoiezo DA naar laten kijken voor dat de benen op liggen