sarcoiden behandelen met CBG?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

sarcoiden behandelen met CBG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:41

Mijn fjord heeft behoorlijk flinke sarcoiden in zijn hals. Nu is hij al op leeftijd ( 22 jaar), en heb mij er verder nooit zo in verdiept omdat er een aardig prijskaartje aan hing, en ondanks dat het een rotgezicht is, heeft hij er geen last van.

Nu vertelde de VA gisteren dat er injecties zijn, met het middel CBG, die, na een behandeling of 6, de sarcoiden laten slinken, en laten verdwijnen. De kans dat ze terugkomen is 20%, de injecties kosten € 40,-. per behandeling.
Aangezien het ip in de kliniek dient te gebeuren, heb ik mij nog wat afzijdige gehouden, ik heb geen trailer, en ook niet de tijd om een keer of 6 op en neer te rijden.
Hij is ermee bezig om de behandeling eventueel op locatie uit te mogen voeren, daar hoor ik nog meer over.

Nu mijn vraag natuurlijk, zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben?

byjou1983

Re: sarcoiden behandelen met CBG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:29

Hallo

Mijn paard van 4 heeft Sarcoides onder zijn buik , ik zat met hetzelfde probleem, echt mijn DA zei zolang hij er geen last van heeft doen we er niks aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:07

Dat is ook in eerste instantie de bedoeling, maar, aangezien dit redelijk betaalbaar is, en de kans dat het terug komt, kleiner is dan bv bevriezing, is het voor mij een optie.
Maar, ik vermoed dat er hier niet zoveel bekend mee zijn.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:08

Ons paard had ook sarcoides, die hebben wij in Utrecht laten behandelen d.m.v BCG injecties. Dat was in 2001, ze had ze op haar borst, lies en in de buurt waar haar singel zat.
Wij zijn erg tevreden, tot nu toe zijn ze niet meer teruggekomen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:09

Ik heb mijn paard ook met BCG laten behandelen voor 2 sarcoiden. De eerste twee injecties gingen redelijk, maar van de derde herhaling is ze erg ziek geworden. Het heeft best een tijd geduurd voor ze weer normaal op conditie was. Ik zou het niet weer doen. De laatste die opkwam dit voorjaar heb ik met tandpasta weggehaald. Elke dag een beetje tandpasta erop en na twee maanden was hij helemaal weg. Er zijn meer topics te vinden hierover.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:06

Het zijn BCG injecties. Dat is een middel dat eigenlijk gebruikt wordt als enting tegen tubercolose.

Inmiddels is er een ander middel op de markt: AW4-ludens. Dit is een zalf die alleen bij de universiteit van Liverpool kan worden besteld en door je eigen da moet worden opgebracht enkele keren.

De behoorlijk agressieve sarcoid van mijn paard is ermee weggetrokken. Bovendien is het wat minder duur en wordt je paard er niet ziek van.

Meer informatie over sarcoids vindt je op de site van Prof. Knottenbelt (Liverpool University).

Wat je ook doet.. laat je heel goed voorlichten. Sarcoid zijn moeilijk behandelbaar en als je behandelt en ze komen terug, is het vaak een agressievere variant.
http://pcwww.liv.ac.uk/sarcoid/Index.ssi

het e-mail adres van prof. knottenbelt staat op de hoofdpagina. Je kunt hem mailen en foto's sturen van de sarcoids van je paard.

Alle behandelwijzen en wat de resultaten zijn staan ook op de site.

Tandpasta wordt niet zo aangeraden.