Wankel op achterbenen? Niet kreupel. Wat is dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Wankel op achterbenen? Niet kreupel. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 19:12

ben net terug van mijn paard en kwam een dier tegen, die zij staart een beetje meer tegen zijn achterwerk aangedrukt had dan normaal en die heel erg stijf tegen zijn achterdeel van zijn rug was. Hij keek verder vrolijk uit zijn ogen. Echter alle voetjes kon ik normaal optillen, niets aan de hand, op allerlei plekken op zijn rug behoorlijk gedrukt met mijn vingertoppen, geen reactie. Meneer heeft heel goed gegeten en was lekker bezig met zijn hooi, loopt elke dag 12 uur op de paddock/wei met 2 andere paarden door wie hij soms wordt opgejaagd. Echter nergens was een plek van een trap te zien en ook niet dat hij gevallen was (hij is wit en er waren geen modderplekken). Ik heb hem op het harde laten lopen en kort gelongeerd in de bak. Bij de eerste stappen zakte hij ongeveer door zijn achterhand, daarna liep hij normaal en ook in de draf. Heb zijn hoeven langere tijd opgetild, niks aan de hand. Als dit morgen nog steeds zo is of erger, komt er onmiddellijk een dierenarts. Echter, het is vreemd. Wat zou dit kunnen zijn? Ik maak me echt zorgen

Sim

Re: Wankel op achterbenen? Niet kreupel. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:08

-> BEH

AART000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:46

En wat heeft die veearts indertijd gezegd ?

Aaart

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:50

Door de regen heeft jij een kou gevat op zijn rug en kon hij zich daardoor moeilijk bewegen. Het is nu weer helemaal weg. Als het nog een keer gebeurt, krijgt hij een deken, alhoewel ik daar eigenlijk zo laat mee wil beginnen, om zijn vel dikker te laten worden.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:19

jwoltmanelp schreef:
Door de regen heeft jij een kou gevat op zijn rug en kon hij zich daardoor moeilijk bewegen. Het is nu weer helemaal weg. Als het nog een keer gebeurt, krijgt hij een deken, alhoewel ik daar eigenlijk zo laat mee wil beginnen, om zijn vel dikker te laten worden.

Dan koop je toch een 0 grams deken. dan krijgt ie nog een dikke vacht maar is ie wel beschermd tegen de regen.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 11:41

Volgens mij wordt door een regendeken de vacht ook minder dik. Ik kijk het eerst nog aan

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:43

jwoltmanelp schreef:
Volgens mij wordt door een regendeken de vacht ook minder dik. Ik kijk het eerst nog aan

Die vacht wordt echt dik genoeg als je alleen die regendeken opdoet. Moet je wel een ademende deken kopen.
En je doet hem natuurlijk alleen op bij aanhoudende kl*te regen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:45

jwoltmanelp schreef:

Voor mijn paard maakt het geen biet uit of hij nu wel of geen deken op heeft als het op de groei van zijn wintervacht aankomt.
Het is nl hoofdzakelijk het minder zonlicht, dus het korter worden van de dagen, wat maakt dat een paard winterhaar gaat kweken en niet of hij een deken op heeft of niet.

Zou je willen dat je paard kort in het haar blijft moet je zijn stallicht tot 23.00 laten branden.
Persoonlijk vind ik dat weer nix maar er zijn er zat die het zo doen.

Sterkte met je paard.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 06:16

De regendeken ligt klaar voor noodweer!