Hoi Edith
Mijn D pony Beauty (zie foto´s profiel) heeft ook Cushing . Het is een 24 jarige merrie , waarschijnlijk kruising Fries / Welsh (Merens look-a-like).
Ze krijgt nu sinds december 2005 , Pergolide , wat is ze nu verrandert
De laatste jaren werd haar vacht steeds dikker en begon ook steeds meer te krullen . Afgelopen winter was haar vacht echt een ramp , zo dik dat ze continu stond te zweten , zelfs toen 't vroor en ze buiten stond . Ook nam haar bespiering heel erg af , ze zag er gewoon heel erg slecht uit , leek minstens 10 jaar ouder dan ze was . Ze was ook erg futloos .
Toen kwam ik ergens een berichtje tegen van Cookies over Pergolide en ben toen heel internet uit gaan pluizen over Pergolide .
Ik heb veel artikelen uitgeprint en ook contact opgenomen met mijn DA . Hij wist eigenlijk ook niet zoveel over Cushing en had nog nooit van Pergolide gehoord (zoals zoveel Nederlandse DA's). Ik heb hem toen een map overhandigd met alle uitgeprinte artikelen van internet en hij was (gelukkig) bereid om een recept voor Pergolide uit te schrijven (Pergolide is een middel tegen Parkinson bij mensen , dus verkrijgbaar in apotheek).
Nu gaat het in een woord super met Beauty . Ik rijd zelfs weer op haar .
Ook is ze nu na jaaaaaaaren niet meer hengstig te zijn geweest , weer hengstig
Ook had ze al heel lang last van traanogen wat met schoonmaken en zalf van DA niet overging , is sinds de Pergolide helemaal over .
Veel ´ouderdomskwaaltjes´ zijn het gevolg van Cushing .
Ik heb inmiddels een Belgische DA gevonden die goed op de hoogte is van Cushing en op zijn aanraden geef ik er ook nog een vitamine supplement bij .
Ik heb er in ieder geval geen moment spijt van gehad dat ik Pergolide ben gaan geven , heb er een jonger , vrolijker paard voor terug gekregen .
groetjes Nancy