Vanochtend zakte mijn pony door z'n achterbenen. Ze stond wel op maar liep "dronken "door de wei en viel af en toe om. Snel de DA gebeld en die gaf een spuit voor koliek omdat aan de ene zijde haar darmen stil lagen. Het erge trillen over het hele lichaam kon hij niet echt verklaren....ze had geen koorts. De symptonen zagen hetzelfde als een koe met BSE !! Haar weidemaatje ( Schetlander ) mankeerde niks en terwijl hij met mijn pony bezig was werd ook dit ponytje acuut raar ....van de ene op de andere seconde begon ook dit beestje heftig te trillen en schudden, lijkt op Parkinson zeg maar , en bij het weglopen zwalkte hij ook. Ook viel het me op dat zijn neusgaatjes verkrampte en dat hij zijn mond ver open deed en zijn hoofd liet hangen. De DA heeft meteen geluisterd , maar hij had geen koliek. Er is nu bloed afgenomen van 'm en waarschijnlijk duurt het tot na het weekend. Ik ben net weer bij ze geweest en de grote pony is wel weer opgeknapt en aan de kleine was niks meer te zien terwijl die helemaal geen medicatie heeft gehad.....wat zou dit kunnen zijn ???