Ervaringen Primeval Gelatinaat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Ervaringen Primeval Gelatinaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 13:32

Bij mijn paard (16) is een beginnende vorm van lichte artrose vastgesteld, op advies van de DA moet ik nu beginnen met het voeren van 4 schepjes Primeval Gelatinaat per dag.

Wat zijn de ervaringen van gebruikers, merken jullie verschil en binnen wat voor tijdsbestek is dat geweest?

Thorrie

Re: Ervaringen Primeval Gelatinaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:52

ik ben het sinds ongeveer een maand aan het bijgeven...Pepper is 14 en de artrose is al in een gevorderd stadium Huilen
Spijtig genoeg ondervind iknog niet veel van het gelatinaat... ik geef ook 4 schepjes...
Ik hoop dat het och nog aanslaat... naar het schijnt kan het wel even duren?...

Groetjes

Iris

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:29

het duurt minstens 1-2 maanden voordat je uberhoubt verschil ziet. wij geven het aan onze honden en voor hun werkt het super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:37

Ik ken mensen die het al jaren lang voeren aan hun KWPN met artrose en dan wel een zodanige vorm dat het paard niet meer bereden wordt sinds z'n 9de en enkel eens een huppeltje maakt aan de longe.
Zover ik weet zijn zij dus tevreden. Hij doet't er goed op verder.

En ja, het duurt idd wel even voor dat je effect hebt, net als met Biotine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:27

Voor mij valt het onder de kreet "piaffepoeder" Bloos

Lees het etiket maar eens, het is werkelijk echt overal goed voor als je de fabrikant moet geloven.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:30

ik geef het nu al bijna een jaar en ik zou echt niet meer zonder kunnen (nouja oké me paard Tong uitsteken). Het duurt even voordat je resultaat ziet, bij mij duurde het ongeveer 3 maanden.

Ze krijgt nu 2maal daags 2 schepjes en ze doet het er super op. Zonder primeval zou ze veel stijfer lopen en zo bescherm ik de benen toch wel een beetje. Want Lavita heeft erg veel artrose (zie: profiel).
Het is duur, maar dan heb je ook echt wel wat. Geloof mij maar

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:36

Ik voer het zelf niet, maar hoorde laatst iemand die toen ze het ging voeren geen verschil merkte. Maar toen ze er mee stopte (omdat er toch geen verschil was) merkte ze het direct.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:07

wij voeren het thuis aan onze drachtige merrie vanaf 3 maand voor de geboorte van het veulen. De merrie is al oud (nu 22) en wordt anders stijf van achter de laatste maanden, dit jaar voor het eerst gedaan en het beviel super, geen dikke benen en ze sprong nog door de wei!, ook was het goed voor de ontwikkeling van de gewrichten van het (ongeboren) veulen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:11

Van primeval heb ik niets gemerkt

Ik heb daarna glucosamine speciaal gevoerd van de groene os
en nu cortaflex

Maar k heb het idee dat het spul van de groene os het meeste doet.

Maar het is natuurlijk ook per paard verschillend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:51

Zep schreef:
Voor mij valt het onder de kreet "piaffepoeder" Bloos

Lees het etiket maar eens, het is werkelijk echt overal goed voor als je de fabrikant moet geloven.

Haha!
Jep, maar lees bijv. maar eens hoe ze Appelazijn aanprijzen, is verder ook voor weinig goed.
Maar toch, bij glucosamine is in ieder geval zo ver ik weet bewezen dat het werkt.
Dat zit er toch in Blond

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:20

Ik heb het ook gebruikt voor mijn paard en was er zeer tevreden over. \paard liep een stuk beter dan zonder.
Het paard is inmiddels verkocht en ik heb nog een 3/4 emmer van 5 kilo staan. Als je wil kan je die overkopen en zo zien of het wat is vfoor je paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:23

Miirthe schreef:

Haha!
Jep, maar lees bijv. maar eens hoe ze Appelazijn aanprijzen, is verder ook voor weinig goed.
Maar toch, bij glucosamine is in ieder geval zo ver ik weet bewezen dat het werkt.
Dat zit er toch in Blond
[/quote]

Als jij me ergens een lijstje van de inhoud kunt achterhalen want dat is mij nooit gelukt. "geheim recept" riep de frabikant. Jaja... geloof je ook nog in de paashaas??

en uberhaupt is het bijvoeren van glucosamine omstreden. Het is nl maar sterk de vraag of het vanuit het voer opgenomen op de juiste plekken terecht komt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:14

Ik voer het al jaren eigenlijk maar 1 schepje per dag anders is het wel heel erg duur.

Of het werkt? Tja geen idee eignelijk, ik heb geen paarden met problemen. Ik gaf het de merrie al dragend en het eerste veulen incl. merrie is 100 % goed op de foto maar het is nooit meer te achterhalen of ze dat ook niet was zonder Primeval.
Ik geef het meer voor de gemoedsrust eigenlijk, zit tussen de oren.
Maar of het werkt, geen idee, ik durf het niet uit te proberen om ermee te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:02

Paard bij ons op stal, heeft nu al zeker 5 jaar artrose.
Zij zijn toen ik begonnen met primeval, en voeren het nog steeds, het paard loopt er prima op, duinritten worden ermee gemaakt etc etc.

Alleen de laatste tijd.... hij blijft kreupelen, maar ik vermoed dat de artrose nu gewoon te ver door is, en ja, dan werkt geen enkel poedertje meer....

Maar over het algemeen kan ik positief zijn over primeval.

modielodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:13

Top spul ik geef het al jaren aan mijn paard.
Ben het ook gaan geven aan mijn honden 2 van hen lopen naar mate ze ouder worden slechter, hebben slijtage aan de ellebogen.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:36

Ik voer grand meadows H.A synergy.

Bevat ook glucosaminr en gelatinaat.
En nog veel meer vitamines enzz..

Bij mijn paard werkte dit super vooral omdat het meer bevat dan alleen gelatinaat of glucosamine

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:42

Bij Yngvar is/was het duidelijk te merken wanneer hij het kreeg. Het moet even de tijd hebben natuurlijk, het is niet de tweede dag na het geven dat je zegt 'oh wat loopt hij soepel' maar het leek hem wel echt te helpen. Nu was hij ook nog heel jong bij het constateren van artrose (5 jaar en niet niet/nauwelijk gereden) dat is misschien ook anders dan wanneer het al in een vergevorderd stadium is.