Mijn 17 jarig paard is links-voor flink kreupel in draf. Gelijk gekoeld en rust en we hebben al 4 weken 3x daags 10 min gespoten en gekoeld met coolpack. De pees is niet meer zo dik maar hij bleef kreupel. Na 4 wk de DA erbij gehaald: Vlgs de DA waarschijnlijk een peesklap. Hij hoefde geen echo te maken want het was overduidelijk. Nu mochten na 4 wk. op het harde 5 min stappen en kijken hoe dit gaat. We hebben dit een halve week gedaan 3x dgs, geen 5 min. maar 50 m. meer niet. Hij loopt verder 24 uur in de wei en is een heel rustig paard. Maar nu merkte ik dat hij ook zijn voorbeen in de wei ontlast door er niet op te staan (deed hij de 1 ste 4 wk niet)en ik vermoed dat door het lopen op de harde asfalt hij meer last heeft. Ik heb besloten voorlopig maar niet meer te wandelen. Gewoon ff niets. maar ik twijfel over het wel of niet spuiten.
Vlgs de DA was lang spuiten niet goed meer, maar kort. Ik vraag me af of het nog zin heeft om nu nog te spuiten. Ik kan het niet voorstellen een 1/2 - 1 jaar lang 3x per dag te gaan spuiten.
Ps met spuiten bedoel ik met de tuinslang en koude water.
Ik doe nog wel s'avonds de coolpack zo'n 15 min. om. heeft dit allemaal nog zin?