Bult op knie rechtsachter, en artrose

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jannes

Bult op knie rechtsachter, en artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 22:14

Mijn paard kwam 3 weken geleden flink kreupel uit de wei, had een fikse bult rechtsachter op de knie. Veearts is geweest mogelijk een klap gehad of flinke verdraaing. Week op rust met bute en dan zou het beter moeten zijn. Helaas het leek even beter maar de bult bleef en werd zelf groter, na het stoppen van de bute ging hij ook weer kreupel lopen. Naar de kliniek voor foto's en daar bleek flinke artrose in zijn kniegewricht maar dit zou los staan van de bult op zijn knie. Bult is gepuncteerd, kwam flinke hoeveelheid gele rotzooi uit, vervolgens zijn er corticosteroiden in zijn knie gespoten om vedere woekering van ontsteking tegen te gaan. Hij moest 4 dagen op rust en mocht dan de wei weer in. Nu na 3 dagen in de wei gestaan te hebben en dus 1 week na de behandeling is de bult weer aan het terugkomen en loopt ook weer kreupel. Vanochtend veearts weer gebeld deze stelt voor om 7 dagen onstekingsremmers te gaan geven en weer op rust! Iemand ervaringen hiermee? Of evt ervaringen met artrose want dat is voor mij ook nieuw.

Groetjes Janneke

enidan23

Re: Bult op knie rechtsachter, en artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:00

ik reed een paard met artrose. dit was een oud springpaard en liep op een gegeven moment met alle 4 zijn benen kreupel.
hij had dus artrose (slijtage) in alle 4 zijn benen, dus afgeschreven voor de sport en lange tijd op rust wel op de wei want beweging is daarintegen beter dan op stal staan, ook kreeg hij glucosamine wat het kraakbeen bevordert aan te maken. hij wordt nu nog recreatief gereden en dat houdt met name in buitenrijden en rustig aan doen. dus geen scherpe wendingen etc.. en springen is helemaal uit den boze. artrose is trouwens niet te genezen.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:03

hij heeft trouwens ook speciaal hoefbeslag, eerst had hij gewone ijzers met een plasticzool ertussen,, nu loopt hij op kunststofijzers (easy walkers) waar hij het erg goed op doet.

Jannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 00:03

Alles is voorbij.... Bram is er niet meer!!!!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:08

Jeetje joh,

snap ik goed dat ie overleden is?
heel veel sterkte ermee

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:09

idd..heel veel sterkte met het verlies van je paardje.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:11

wat sneu dat je paardje er niet meer is.heel veel sterkte!
maar hoe is dat nu gekomen?

Jannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 11:36

Dank je wel allemaal voor het medeleven!!!
Na een paar dagen onstekingsremmers en pijnstillers kwam hij op 3 benen uit de wei had erge pijn. Ik heb een second opinion laten doen en hier uit bleek dat het allemaal nog veel erger was dan in eerste instantie bleek, de artrose had zijn volledige miniscus in zijn achterknie aangetast. Ook de rest van het gewricht was volledig vergroeit. Hij liep als het ware zonder knie en volgens de dierenarts moest ik reeel zijn naar mijn paardje toe en hem een verder lijden besparen. Helaas moesten we toen wel de beslissing nemen om eerlijk naar hem toe te zijn en hem niet nodeloos verder te laten lijden. Het was erg moeilijk deze beslissing maar ik voel diep in me hart dat we er goed aangedaan hebben.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:03

Heel veel sterkte met het verlies van je paardje. Ik wilde reageren dat mijn haf ook zo'n bult had. Maar dit is nu overbodig. Het is allemaal wel heel snel gegaan bij je paardje. Een moeilijke maar moedige en verstandig besluit dat je hebt genomen!!!! Sterkte...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:39

jannes veel sterkte een moedig besluit!maar niet makkelijk......