Graszaadhooi, wie voert het ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tess

Graszaadhooi, wie voert het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 20:00

Ik geef mijn twee welsh A tjes een a twee uurtjes weidegang en daarnaast alleen maar graszaadhooi te eten en een halve pavokoek. Ze doen het daar goed op maar ik heb toch horen zeggen dat het beter is om het te mengen met goed hooi.
Het probleem is dat ze allebei snel dik worden en eentje is al eens licht hoefbevangen geweest.
Om ze toch genoeg te knabbelen te geven krijgen ze dus dit structuurrijke en arme hooi.
Wie weet er meer van of heeft ervaringen?

nd423

Re: Graszaadhooi, wie voert het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:50

Mijn paard heeft koliek gekregen van graszaadhooi. Het was voor haar te grof (net stro). Persoonlijk vind ik het dan ook geen geschikt paardenvoer. Er zit ook niets in, wat bij jouw pony's nu juist de bedoeling is. Wanneer je pony's het er al langere tijd goed op doen en je geeft ze vitaminen en mineralen die in de pavokoek zitten, hoef je geen ander hooi bij te voeren nu ze ook gras eten.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:27

hmm.. net ook al in een ander topic..
Wij voeren het ook al jaren.. juist goed paardenhooi, wij geven het ook vooral om ze bezig te houden.
Je kunt er dan beter wat brokken bij voeren (of inderdaad die koeken), dan heb je er denk ik beter zicht op wat ze binnenkrijgen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:02

Ik heb het een tijdje gevoerd, maar mijn pony's vertikken het gewoon te eten.

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:12

Ik heb nog een flinke 700 kg liggen dus daar zijn ze voorlopig wel zoet mee Vork , ik geef het in een laaghangende ruif aan de loopstal waarvan ik de mazen kleiner heb gemaakt, zodoende doen ze er langer mee en zijn ze lekker bezig.
Ik doe er wel wat gewoon hooi doorheen voor de smaak want anders vind ik het een beetje sneu. Ook houd ik de vertering goed in de gaten, elke dag even de mest checken of de boel wel goed verteerd wordt. Een beetje vezelig mag wel maar als er grote stukken in zitten moet je er toch mee uitkijken.
Ik ben blij dat dit spul op de markt is want anders zouden mijn pony's niet zoveel te knabbelen hebben op een dag ben ik bang.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:21

Ik geef het in combi met ander vet hooi en kuilgras.
Mijn paard eet er onbeperkt van, dat vind ik het voordeel van graszaadhooi. Er zit weinig voeding in, maar het vult wel.

mirginoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:22

wij hebben het jaren terug toen we nog een eigen wei met stalletje hadden een partij kunnen kopen.
was goed voer,we hadden 2 dravers en een shet
ze hadden heel de dag te eten en vonden het lekker Haha!
verder kregen ze bix ,brood en groente en fruit wat de supermarkt over had
dus vitamines zat.
en met de hele koude dagen haalden we bij de boer kuilmais voor erbij.
maar wij vonden het heerlijk hooi,ze noemen het hier gedorst hooi Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:52

SymO schreef:
Ik geef het in combi met ander vet hooi en kuilgras.
Mijn paard eet er onbeperkt van, dat vind ik het voordeel van graszaadhooi. Er zit weinig voeding in, maar het vult wel.

ja zo doet ik het nu ook. Die van mij eet het niet gelijk op, maar wel als hij zich verveelt. Uiteraard begint hij eerst aan zijn kuil.