Doorgezakt en een tijd stilgestaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brendaris

Doorgezakt en een tijd stilgestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 10:22

Ik heb een pony sinds 4 jaar, die de laatste tijd (nou ja tijd, 2 jaar inmiddels al)
met kreupelheid loopt te tobben.
Ze wordt inmiddels beslagen afgestemd op hhet feit dat ze een beete doorgezakt is, natural hoofmanship heet het.
ik wil het werk graag weer opbouwen, maar hoe moet ik dat doen
Ik ben veel te bang dat ik wat overbelast, nu stap ik iedere dag ongeveer een uurtje, want met rijden is hte zodra ik in draf ga helemaal niks (lees: hoofd omhoog gooien, naar binnen vallen en niet te houden zijn)

Ze heeft geen rugpijn oid verder

Wat zouden jullie doen?

nikkigioa

Re: Doorgezakt en een tijd stilgestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:15

Waarom is je pony kreupel? Als ze niet lekker loopt zou ik zeker niet gaan rijden. Eerst zorgen dat ze gezond is! En ik zou aan de dierenarts vragen wanneer je weer kunt beginnen met rijden en hoe je dit het beste kunt opbouwen. Wat bedoel je trouwens precies met doorgezakt? Slaat dit op haar rug/hoeven?

Brendaris

Re: Doorgezakt en een tijd stilgestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 10:55

Ze is niet echt kreupel, maar loopt tijdens het rijden in draf als een gek zoals hierboven al staat.

Ik ben al 2 jaar uit de roulatie, dit komt ook door problemen die niet met paardrijden te maken hebben.

Daarom, met een lange tijd stappen loopt ze wel goed en aan de longerlijn wel, maar ik zou graag zien dat ik haar weer normaal kan berijden.

Doorgezakt bedoel ik mee, dat ze (waar ze ook speciaal beslag voor heeft) idd schuin op haar hoeven staat.

Het lijkt wel of ze zich verzet tegen werken bij het rijden, wat ze vroeger ook deed toen ze goed liep, gewoon een gevalletje geen zin om te werken was het toen, die aangepakt moest worden.