dat van orisse blijkt geen epileptie te zijn, dat heeft de veearst uitgesloten .
ze dacht dat oris waarschijnlijk vroeger een worminfectie gehad heeft, waardoor dr wat dingen o.a. aders zijn aangetast bij haar. hierdoor kan e rop sommige momenten bloedpropjes blijven hangen in de ader, waardoor er eventjes een soort "koortssluiting "ontstaat .... wat dus die aanval dan is....
ik vond het een aparte indicatie, maar het klinkt niet onmogelijk.
ook kon ze hierdoor dus bepaalde koliekverschijnselen vertonen. maar met rijden kon het geen kwaad zei ze, omdat het paard de "aanval"uit kanstellen zeg maar totdat je afgestapt zou zijn, en dat deed ze idd ook vorige keer, nadat het nichtje had gereden, ging ze pas raar doen en kreeg die aanval.
dus voorlopig kan ik met een gerust hard weer rijden, en ze hoefde geen medicijnen of aangepast voer volgens de veearts, het is een questie van anakijken of het echt heel erg word, en zo niet kan het lang goedgaan.
maarja tinkermuts, ik hoop dat het met dat andere paard nog goed gaat komen, dat ze toch nog wel ergens achter komen, dat is altijd het jammere aan beesten he, ze kunnen niets zeggen..
maar wens dr sterkte van me ! en laten we hopen dat ze achter de oorzaak kunnen komen
oww wel erg hoor zoiets
groetjess