Meestal komen ze gelijk naar mij toe, maar één van de merries en haar veulen kwamen niet. Toen ik goed keek, leek het veulen een beetje raar te staan. Ik liep er naar toe en toen zag ik het verschrikkelijkste wat ik kan bedenken. Het veulen hing met haar achterhand vast in de afrastering.
Haar achtervoeten waren verstrikt in het draad en raakte de grond niet. Ze "hing"met haar lies op de bovenkant van het draad en achterhand van de grond.
Elke keer als ik naar haar toe probeerde te gaan begon ze te spartelen. Ik belde razendsnel mijn vriend en die was er binnen 5 minuten met een kniptang. We hebben haar snel losgeknipt.
De dierenarts was ook heel snel te plaatsen. Ondanks dat het er verschrikkelijk uit ziet, vallen de verwondingen "mee". Er zijn geen spieren, pezen of bot beschadigd. Alleen heel veel vlees wonden. Ze heeft naar alle waarschijnlijkheid langere tijd vast gezeten.
Ik ga twee keer per dag naar ze toe en de avond ervoor was er nog niets aan de hand.
Door omstandigheden heb ik ze alle vier tijdelijk naar dit weiland gebracht. Ik was er al niet zo blij mee, omdat er gaas en draad als afrastering om dit land staat. Thuis heb ik alleen maar breed lint om het weiland en de bak.
Waar ik bang voor was gebeurde!!!
Ik kan wel zeggen had ik het maar nooit gedaan, maar dat maakt niets meer uit. Ik weet wel dat ik het nooit meer doe en mensen jullie zijn gewaarschuwd, doe het ook nooit. Ik heb ze nu weer veilig thuis!!!
Het veulen heeft nu veel pijn en is heel erg stijf, maar alles komt weer goed. Maar voor hetzelfde geld. Ik wil er niet aan denken!
Hier staat ze alweer met haar vriend Berkeley in de wei, veilig thuis.
Gelukkig gaat het eten wel al weer goed.
niet dus; 2 benen ontveld, precies zoals bij jouw veulen.
ik kom misschien morgen even langs met francien
zielig zeg!!