veulen verstrikt geraakt in schrikdraad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deaglán

veulen verstrikt geraakt in schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:42

Gisterenavond kwam ik bij de wei aan en ik zag het schrikdraad, dat ik gebruik om de wei in tweeen te delen, over de hele wei gesleept is. Van de 6 prikpaaltjes stond er nog 1 rechtop in de grond en de rest lag her en der verspreid. Ik heb de paardjes meteen nagekeken maar kon geen verwondingen vinden, wel leek het veulen wat minder vrolijk en spontaan als normaal.
Vandaag kwam ik er achter dat het schijnbaar 's middags al was gebeurd, de stalhouder vertelde me nl dat het touw er toen al niet meer stond en hij verdenkt het veulen ervan dat het met de poten heeft staan te maaien en zodoende verstrikt is geraakt.
Als dat idd zo is dan heeft ze behoorlijk verstrikt gezeten (als je kijkt waar het touw allemaal naartoe was gesleept) en ik vraag me nu dan ook af wat de eventuele gevolgen hiervan kunnen zijn (er staat nl behoorlijk wat prik op).
Momenteel slaapt ze veel en de benen voelen warm aan, ze eet nog wel en loopt nog goed, ze is alleen heel rustig en ik ben een beetje (over?)bezorgd. Haar conditie was al niet helemaal perfect vanwege een onbekende luchtweg aandoening (hoesten en snotneus).

Groetjes ingridW

Cassidy

Re: veulen verstrikt geraakt in schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:44

Denk dat je je meer zorgen moet maken over die luchtweg aandoening dan over het feit dat ze in het schrikdraad heeft gezeten. Heeft ze koorts? Laat de DA komen om nog eens de longen af te luisteren. Kan heel snel gaan bij een veulen, en ook goed verkeerd aflopen.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 15:36

DA is gisteren nog geweest, ze staat nu aan de 3 soort medicijn venti.... (ben de naam alweer kwijt, iig pomje met vloeibaar medicijn). Het is een heel hardnekkig iets maar de DA weet niet wat

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:41

Ik wil je niet bang maken, maar ik denk bij hardnekkige luchtwegaandoeningen aan Rhodococcus. Leg dit even voor aan je DA.

viewtopic.php?f=59&t=587081

Ventipulmin gaat hierbij niet helpen.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 22:32

Cassidy schreef:
Ik wil je niet bang maken, maar ik denk bij hardnekkige luchtwegaandoeningen aan Rhodococcus. Leg dit even voor aan je DA.

viewtopic.php?f=59&t=587081

Ventipulmin gaat hierbij niet helpen.

Bedankt voor de tip, ik ga morgen meteen bellen. Aan de ene kant hoop ik dat het dit niet is maar aan de andere kant weten we dan wel wat de oorzaak is en kunnen we er iets aan doen.
Is met jou veulen alles toch weer goed gekomen?