Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kyona schreef:Vreemd, meestal keuren ze sportpaarden er ook gewoon mee goed (mits ze niet enorm fluiten/piepen, wat gehijg mag). Heeft hij wel een bronchoscopie gedaan, zodat je het met de camera kon zien? Grote kans dat een andere dierenarts hem (als het lichte mate is) gewoon goedkeurt.
Senja_x schreef:Dat snap ik ook niet. Ik zat net een stuk te lezen over Peppermill het paard van John withaker en die is niet door de tweede bezichtinging heen gekomen omdat die lichte cornage had. (ook een burggraaf)
Toch ff een vraagje tusendoor Is cornage eigenlijk erfelijk ik kon er niet zoveel over vinden. Want als ik eerlijk ben Peppermill is een geweldig paard en zou goed zijn voor de fok (is nog steeds hengst) als dit nu niet erfelijk was dan zou dat toch makkelijk kunnen lijkt mij. Ik heb dit paard nu drie keer gezien en elke keer heb ik zoiets van dat is een echte topper.

echt zielig. En de ruiter erop, compleet met zweep en sporen op dat arme dier en hij maar hoesten
lennie schreef:mmmmm, ken ook een grote Burggraaf die geopereerd is aan cornage. Die operatie is totaal mislukt. Sinds die operatie hoest hij en komt t snot met emmers uit zijn neusecht zielig. En de ruiter erop, compleet met zweep en sporen op dat arme dier en hij maar hoesten
nicci88 schreef:paard met cornage hoeft hier echt geen last van te hebben, kan er nog prima mee leven