neee hij heeft straalkanker :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leonie_1986

neee hij heeft straalkanker :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:59

Gisteren is de hoefsmid geweest, ik had al wel door dat mijn anderhalf jarige haflingerhengst niet al te beste hoeven had, bij het uitkrabben leek het soms ook pijn te doen. De hoefsmid zou er even goed naar kijken. Hij vloekte al snel, hij sneed ergens in en de hoef bloedde: straalkanker dus. Gelukkig hebben we een goede smid die het meteen zag en me er iets voor gaf, en hij komt over 2 weken weer kijken. Daarna ben ik een beetje op internet gaan kijken, en schrok toch wel hoe ernstig het is. Ik ga ook hoofcare bellen, en morgen komt de dierenarts ook nog even kijken, die vond een controle over 2 weken zoiezo al te laat, dus ben benieuwd.
Hij heeft het zeker aan allebei zijn achterbenen en ik denk dat er ook wel een grote kans inzit dat hij het aan het ontwikkelen is in zijn voorhoeven.
Ik vroeg me af of mensen er bekend mee zijn hier op bokt.

Als mensen benieuwd zijn naar foto's, kan ik die wel plaatsen.

Groetjes Leonie

Pluttersput

Re: neee hij heeft straalkanker :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:03

Hej,
Wat naar om dat zo te moeten ontdekken zeg! Een paardje wat voor de helft ofzo van ons is, heeft het aan alle vier de voeten gehad. Die is eraan geopereerd, en eigenlijk gaat het wel goed. Alleen moeten nu haar voeten droog, en vooral goed schoon blijven... Ben benieuwd wat de da ervan zegt. Veel succes/sterkte/wat hje ook in zop'n situatie zegt..
Groetjes, mij

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 17:06

hoe lang heeft het bij dat paard geduurd voordat ie er vanaf was? En moeten zijn voeten altijd goed droog blijven?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:07

zou je misschien foto's kunnen plaatsen.
klote zeg,voor je haffie,zo jong.Ik hoop dat het verholpen kan worden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:33

Haar voeten moeten altijd droog blijven, en mogen nooit nat worden. Als ze nat wordne, moeten ze vrijwel meteen weer drooggemaakt worden. Ik zal even vragen voor je hoelang t heeft geduurd...
Groetjes, mij