lichte koliek maar wel drie keer na elkaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elsie1

lichte koliek maar wel drie keer na elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:28

mijn tweejaarse haflinger hengstje heeft krampkoliek gekregen.
Het is vrijdag begonnen dierenarts erbij, spuitje gekregen en hij voelde zich al veel beter.
Zondag terug koliek weer veearts, spuitje en weer goed gekomen.
Dinsdag(vandaag) terug koliek, weer veearts erbij en spuitje.

toch raar dat het drie maal koliek is na elkaar.

Zijn voeding halve schep veulenmengeling, halve schep endurix en halve schep zwarte haver, dit is een totaal van1.2 kg per dag. Hij staat op heel kort gras met twee andere haflingers die geen last hebben van koliek.

Wij hebben de laatste week één volledig schep Luserne gras ongeveer 300 gr bijgegeven omdat de kwaliteit van het gras niet al te best meer was met de droogte. Dit was de boosdoener volgens de DA, omdat het te eiwitrijk is en vooral omdat hij niet doet dan alleen maar te grazen. Hij is jong en met de warmte wou ik er ook niets mee doen.
De andere haflinger hengst(zijn broer) ook twee jaar heeft geen koliek maar uitslag op zijn hoofd en een deel op het lichaam. Dus ja de DA zegt NOOIT geen luserne meer voor die twee.
Ik geef aan mijn andere twee paarden die wel werken altijd lucerne gras bij en vooral in de winter omdat ze dan geen gras hebben. En nu met de droogte geef ik het ook.

Doordat hij nu drie keer na elkaar koliek heeft terwijl hij geen krachtvoer meer gekregen had na de eerste keer moet hij nu ook een paar dagen op stal komen omdat de DA denkt dat hij nu koliek maakt van het gras die wel heel mager is.

Ik weet het niet zo goed.

Wat is jullie ervaring en advies voor koliek.

singasong

Re: lichte koliek maar wel drie keer na elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:49

Is koliek t.g.v. zand uitgesloten?