Schuurplek singel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Schuurplek singel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:25

Ik "hoop" dat er meer mensen zijn die er last van hebben, of een paard kent dat 't heeft, zodat we misschien even wat tips kunnen uitwisselen.

Ik ben namelijk ten einde raad, smeer er elke keer vaseline op, en kreeg ergens een tip om Zwitsal baby poeder er op te doen, zodat het zacht word, maar ook dat helpt niet.

Het is zeg maar niet echt een schuurplek van de singel, maar toch ook weer wel.. Als ik aansingel, komt er vel tussen het voorbeen en de singel te zitten, wat dus tegen elkaar aan schuurt, en ook tegen de singel schuurt, zodat het open/kaal word.
Ik rijd met dressuurzadel, en heb er een leren dressuursingel bij. Met veelzijdigheids zadel gaat het wel beter, daar zit een koortsingel aan, maar het is niet echt een optie om daar verder mee te rijden. Ik zit zelf niet fijn in het vzh-zadel en heb het idee dat ik er het paard ook niet echt goed mee doe..
Maar misschien dat er iemand nog een echte goede tip heeft, die dus dan wel goed helpt.

(Ik heb trouwens ook al geprobeerd met bontje om de dress. singel te rijden, maar ook daar gaat die mee open.

Zondebokje

Re: Schuurplek singel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:36

ja ik wilde net zeggen een bontje omdoen maar als dat ook niet helpt.......misschien ligt je zadel tever naar voren....moet goed achter de schouder liggen....en wat je ook kan proberen...even de voor benen goed naar vorden trekken als je de singel vast heb gemaakt...en zou even wachten met rijden totdat het helemaal over is en dan misschien als het over is uit voorzorg toch een bontje erom doen....

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:40

Ik ken het. Hier hetzelfde probleem. Gelukkig rijdt ik niet zo intensief (oudere pony, vooral buitenritten), maar het komt wel eens voor dat mijn pony een kaal plekje heeft bij de singel. Soms aan beide zijden. Ik rijdt wel met een vzh zadel en met een koortsingel met een bontje er omheen, maar dan gebeurt het toch nog wel eens. Ik wil nu een andere (zachte) singel gaan kopen. Heb er een gezien bij Divoza die ik wil uitproberen.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:43

je kan ook een leren singel kopen die bovenaan elastiek heeft dat wil ook nog wel eens helpen...

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:53

Als ik z'n benen naar voren trek, komt er dus nog meer vel tussen het voorbeen en de singel te zitten, dus ik denk dat dat geen optie is.

En elastiek bovenaan, waarom zou dat de schuurplek voorkomen? (die snap ik namelijk niet helemaal!)

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:25

omdat die singel dan een beetje meerekt met de bewegingen....dan zit ie niet zo strak op 1 plek...dat beweegt mee snap je....