Ik "hoop" dat er meer mensen zijn die er last van hebben, of een paard kent dat 't heeft, zodat we misschien even wat tips kunnen uitwisselen.
Ik ben namelijk ten einde raad, smeer er elke keer vaseline op, en kreeg ergens een tip om Zwitsal baby poeder er op te doen, zodat het zacht word, maar ook dat helpt niet.
Het is zeg maar niet echt een schuurplek van de singel, maar toch ook weer wel.. Als ik aansingel, komt er vel tussen het voorbeen en de singel te zitten, wat dus tegen elkaar aan schuurt, en ook tegen de singel schuurt, zodat het open/kaal word.
Ik rijd met dressuurzadel, en heb er een leren dressuursingel bij. Met veelzijdigheids zadel gaat het wel beter, daar zit een koortsingel aan, maar het is niet echt een optie om daar verder mee te rijden. Ik zit zelf niet fijn in het vzh-zadel en heb het idee dat ik er het paard ook niet echt goed mee doe..
Maar misschien dat er iemand nog een echte goede tip heeft, die dus dan wel goed helpt.
(Ik heb trouwens ook al geprobeerd met bontje om de dress. singel te rijden, maar ook daar gaat die mee open.