Mijn verzorgpaard heeft sinds de laatste tijd onzettend slechte hoeven. Ze heeft aan alle hoeven rotstraal en niet zo'n klein beetje ook. Verder brokkelen ze heel erg af en het lijkt mij niet prettig lopen. De hoefsmid zegt dat ik haar iedere dag moet teren en vetten dus die raad heb ik opgevolgd. Ik doe dit nou al 1,5 week lang, iedere dag (in het begin om de dag maar nu moet iedere dag) maar zie nog geen resultaat...

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd..teer, creme voor de stralen, (witte) hoefvet en hoefbalsem maar niks helpt. Ik baal hier echt van want ik wil graag met haar buiten lopen en grazen want het is hier onwijs lekker weer. Ze staat de hele dag op stal behalve als ze moet rijden dus zelf vindt ze het ook prachtig buiten.
Hebben jullie misschien tips om haar hoeven en stralen er beter te laten uitzien? Het is een manege paard dus ik kan niet zomaar ander voer geven enzo..verder moet het van een normale prijsklasse zijn.
Ik kan helaas geen foto maken van haar stralen en hoeven want ik heb gene digitale camera..

Groetjes!
p.s. ik verzorg haar iedere dag dus dingen die iedere dag op gesmeerd moeten worden zijn geen probleem