Uier slinkt niet, komt nog steeds vocht uit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Uier slinkt niet, komt nog steeds vocht uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 21:08

Aidan is 15 februari 2006 afgespeend (20 juli 2005 geboren). Ze heeft 1 dag met een bomvolle uier gestaan, maar dat liep vrij snel terug gelukkig. Maar de uier is nooit meer klein geworden. Opzich vind ik dat niet zo'n probleem, maar wel dat er vocht uit blijft komen.

Dat is al een beetje zo vanaf het begin. Dan gaat het weer een tijdje goed, dan drupt er opeens weer melk uit. Of althans, melk was het in het begin, nu is het gewoon kleurloos vocht.

Op deze foto is de uier wel goed te zien:
Afbeelding

Vandaag weer. Ik had er dan geen problemen meer mee dat de uier niet meer verder slonk (DA wist ook niet wat ze ermee aan moest), maar nu kwam er vandaag weer opnieuw vocht uit. En nee, ik zit er niet aan. Ze liep en het drupte er zo uit. Nog even gevoeld aan de uier of het warm/hard aanvoelt, maar nee, dat is niet zo. Ze heeft ook geen verhoging of koorts. Ze zit echt lekker in dr vel, alleen snap ik niet waarom die uier zo groot blijft.

Met rijden is het ook irritant aan het worden. Die uier klotst van het ene achterbeen tegen het andere achterbeen en buiten dat het voor mij een irritant geluid is ( Haha! ), moet het voor haar helemaal irritant zijn. Ze heeft ook wel wat last van dr liezen, daar zweet ze nu nogal, omdat die uier natuurlijk die liezen "afsluit". Na het rijden spoel ik het daar ook altijd af en maak ik het droog, dat vind ze heerlijk.

Nu mijn vraag, waarom slinkt die uier van haar niet? Toen Aidan af is gespeend heb ik alles volgens het boekje gedaan. Ze heeft bijna 2 weken geen krachtvoer gehad en heeft toen alleen (oud) hooi gehad.

Excuseme

Re: Uier slinkt niet, komt nog steeds vocht uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:54

is het geen uier-ontsteking?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:15

Nope, anders had de DA ook wel geweten wat ze ermee aan moest.

Ik denk dat ik de DA nog maar eens laat komen... Ik weet het ook niet meer.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:17

Laine haar uier is ook heel erg lang dik gebleven.Zafira is nu al bijna 2.5 en de uier is nog altijd dik komt alleen nu geen vocht meer uit.Behalve als je het schoonmaakt.DA heeft er 2 keer naar gekeken en in de kliniek ook nog is.Laine heeft voor de zekerheid toen nog antibiotica in der uier gespoten gekregen ookal was het niet dik of warm.En heb hele tijd moeten insmeren met spiritus.

Eind goed al goed nog steeds merrie met dikke uiers.Al is het wel al minder maar mag ook wel na anderhalf jaar.Zolang niet warm en dik is maak ik me geen zorgen moet ik zeggen.Maar als ze der toch wel last van heeft zal ik toch nog is laten kijken Ach gut