Masters - Equi Sanum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Masters - Equi Sanum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 16:03

Omdat Cavalor gebruikt maakt van Ethoxyquine en mijn merrie na een periode van experimenteren duidelijk allergisch reageert op de Probreed wil ik overschakelen op schoon voer. Mijn eerste gedachte was om zelf aan het mengen te slagen met gerst, mais en eventueel haver. Nadeel is dat je dan veel plek moet hebben om al die verschillende soorten te kunnen stockeren dus toch maar even verder gekeken. Kwam via viewtopic.php?f=1&t=321313&p=12135356#p12135356 uit op Dodson&Horell, Equi Sanum, St Hippolyth en Treurniet. D&H valt af wegens niet te krijgen alsook St Hippolyth. Treurniet en Equi Sanum kan ik hier in de buurt bestellen maar aangekomen bij die persoon had die nog nooit van Treurniet gehoord Verward Equi Sanum wel maar die moest hij bestellen. Wat er wel binnen was was voer van Masters (v Cooten) waar niet van bekend is welke anti-oxidanten ze gebruiken. Equi Sanum komt ook van bij hun weg als ik de website bekijk.

Enfin, ik overweeg om de "puurnatuurmusli" en fokmuesli te bestellen van Equi Sanum maar heb alvast een zak Master's Horsemix meegenomen om te proberen. Dat is een mengeling van uitsluitend gerst, zwarte haver en mais waardoor het gebruik van Ethoxyquine uitgesloten lijkt. Bovendien is dit de mengeling die ikzelf wilde gaan maken.

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met het voeren van Equi Sanum (en dan met name de puur natuur muesli en fokmuesli) en hoe het nou zit met Master's en of iemand Horsemix voert.
Kortom, alle info omtrendt deze merken is welkom

Puera

Re: Masters - Equi Sanum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:55

Ik voer Equi Sanum Excellent, en het bevalt me prima. Ik zie het duidelijk terug bij mijn paard, ze zit een stuk beter in haar vel en ze heeft winters een duidelijk gladdere vacht. Ik ben ermee begonnen omdat mijn paard niet goed over te veel eiwit kan. In de Excellent zit een veel hoger energiegehalte, dus ik hoef qua kilo's minder te voeren om aan de energiebehoefte te voldoen, waarbij de hoeveelheid eiwit lang zo hoog niet is als bij brok. Mijn paard kauwt er ook veel beter op (is ook beter voor haar gebit).

Ik ben begonnen met Puur Natuur, maar helaas lustte mijn paard dit niet.
Maar ik weet een fokker die deze muesli naar alle tevredenheid voert. De merries van deze fokker vertonen beduidend minder problemen omtrend de vruchtbaarheid en dracht (aan de nageboorte blijven staan). Wel voert deze fokker een extraatje erbij, ik dacht mineralen omdat de Puur Natuur niet zoveel vitamines/mineralen bevat.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:52

Vandaag het eerste zakje equisanum gekocht... Volgens mijn dealer is de fokmuesli uit het assortiment, en komt dus ook niet weer terug..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:24

Ja, ik zag gister ook op de site dat het assortiment behoorlijk ingekrompen is. Vraag me af of mijn muesli nog wel verkrijgbaar is.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:35

wij voeren ook al jaren muesli van equisanum, brokken bevielen niet. de rijpaarden krijgen equiolympic . de paarden die iets minder doen krijgen arabian, dat is muesli met minder eiwit gehalte en dan hebben we nog een fokmerrie die krijgt dus equi fok, is mij trouwens niet bekent dat het uit het asortiment is.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:09

Vind het trouwens wel enorm zoet.. suikers en zetmeel hangt allemaal rond de 30%, als je het zakje opdoet komt er ook gewoon een zoete walm om je oren Clown
30%..hoe krijgen ze het erin..Geen wonder dat Orchid het lekker vind Haha!