YES! Peesblessure herstelt zich goed!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuMii

YES! Peesblessure herstelt zich goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 10:16

He hallo allemaal, goed nieuws voor ons. Afgelopen donderdag zijn we voor controle na eerste behandeling in Gent terug geweest. Mijn merrie had vorig jaar Oktober een ernstige peesblessure opgelopen op de wei namelijk. Ze konden de eerste keer zelfs niet scannen omdat haar been vol vocht zat dus we wisten totaal niet wat er aan de hand was...dat het een peesblessure was, was duidelijk maar hoe ernstig en of deze beschadigd was wisten we niet. Iedereen in mijn omgeveing zag het somber in en dacht dat ik er nooit meer op zou kunnen rijden. Veel spanning dus. De eerste kuur had goed gewerkt en stalrust van maanden lang ook, nu was al het vocht weg en konden ze scannen. Het zag er goed uit, de beschadigingen die er bleken te zitten zijn zo goed als allemaal dicht gegroeid. De looptest was helemaal goed, niks meer aan te zien! En ik mag er weer op! Het is nog wat zwak dus mag komende twee maanden uiteraard alleen stappen elke dag, maar ga lekker op het gemakje aan doen, niet elke dag erop en veel af blijven spoelen. Over twee maanden moeten we dan weer terug en als het er dan weer goed uit ziet mag ik alles weer oppakken en verwachtten ze dat ik over 6 maanden weer back in buisiness ben!!! Super goed nieuws dus!

shadowflower

Re: YES! Peesblessure herstelt zich goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:05

leuk dat het zo goed gaat hoor ^^ ... komt ze nu ook terug naar jullie stal ? hopelijk gaat het allemaal goed met het weer opbouwen van training . hehe had ik dat niet in het pbtje hoeven vragen ^^

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:47

super dat het goed gaat... Vork

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:32

Ik wist het natuurlijk al, maar nogmaals gefeliciteerd! Die mooie merrie verdiende het ook echt niet om stil te staan, die moet lopen Haha!
Hopelijk krijgt Levi zijn favo-vriendinnetje snel weer te zien en blijft alles voorspoedig gaan!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:35

idd ..... hopelijk is het niet zo n pechvogel .. die heb je ook maar al te vaak ... dat ze net hersteld zijn van het ene hebben ze weer het andere ^^ maar dat zal vast niet het geval zijn ...

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:48

geweldig nieuws. Ik heb hetzelfde geluk als jij gehad, helaas heeft niet ieder paard dat.
Veel plezier er mee en doe inderdaad lekker rustig aan....

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 18:41

Hey bedankt allemaal! Het duurt nog ff voor ze naar huis mag/komt maar das voor eigen bestwil. Heb er al twee keer voorzichtig op gestapt een paar rondjes en was een supergevoel en ook zij vondt het schitterend weer!
@ Liberis: super ook voor jou!

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:15

Super dat het goed gaat! gefeliciteerd Lachen

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:29

Dat is super goed nieuws voor je, gefeliciteerd!!!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:43

Superfijn voor jullie Pling

Helaas weet ik uit ervaring hoe vervelend een peesblessure is, dus ik weet ook hoe blij je kan zijn als er eindelijk verbetering in zit!

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:34

mijne heeft nu een verdikking aan de pees die een beetje warm aan voelt en de ene dag warmer dan de andere dag. Dit is vrijdag ochtend opgemerkt door mijn smid. Mijn paardje mankte niet en ik had het nooit door dat het zo was. Ik heb dan de gebeld naar de veearts en doordat het in de eerste instantie niet warm was dacht hij aan een ouder letsel waar er bindweefsel op is gegroeid en vandaar de verdikking, hij vertelde me geen zorgen te maken dat wanneer het niet warm is en dat hij niet mankt. Gisternavond dus zondag controleerde ik nog eens zijn pees en voelde wel een verschil in temperatuur niet erg veel maar toch en de verdikking was er ook. Vandaag Maandag ben ik gaan kijken en ik voel nog steeds de verdikking maar niet meer de warmte. Deze avond komt de dierenarts met een echografie om te kijken voor de ernst van de letsel.

Kan het dat ze een peesscheur of blessure hebben zonder ervan te manken?

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:04

Citaat:
Kan het dat ze een peesscheur of blessure hebben zonder ervan te manken?

Ja, dat kan.

saan87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 07:04

mijne heeft precies hetzelfde. der pees is dik , beetje warm en ze loopt niet mank, morgen komt de dierenarts voor een pees scan,
heb nooit een peesblessure mee gemaakt,maar hoor verhalen dat ze op stalrust moeten ,enzo, maar hoor het morgen wel van de dierenarts! Ach gut
Laatst bijgewerkt door saan87 op 15-08-06 07:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 07:08

Mijn paard heeft ook een aantal jaar terug een ernstige peesblessure gehad.
Ook hij heeft ruim 3 mnd op stal gemoeten ivm een gescheurde aanhechting.Zo zie je maar, soms is absolute boxrust echt noodzakelijk om te kunnen genezen !!!

saan87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 07:12

jah inderdaad, maar heb gelukkig een pony die rustig op stal kan blijven staan , als het noodzakkelijk is;)

saan87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 07:34

maar zou der liever op het land hebben Knipoog

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:51

ik heb geluk.
gisternavond is de DA dan gekomen voor een scan te maken en zijn pezen zijn in orde. Het is dus zo dat het bindweefsel is door een blessure van voor dat ik hem had die genezen is. Deze verdikking is dus bindweefsel en door zware inspanning of overbelasting gaat dit een beetje gaan warm hebben. Gewoon de benen na arbeid coolen maar dit doen we altijd.

Ik ben echt blij dat het geen blessure is Haha! en nu weet ik tenminste vanwaar het komt dat het dikker staat. De dierenarts had mij ook te vertellen dat ik gewoon moest verder doen met wat ik bezig was omdat hij er geen last van heeft niet nadenken over deze vroegerige blessure. Maar toch gaat het in mijn achterhoofd blijven hoor.

saan87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:17

jah idd
nou ik hoop dat ik ok geluk hebt:) morgen hoor ik het wat ze heeft

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 07:39

@Saan; en weet je al iets?
@Elsie1; gelukkig dat het niets ernstigs is!
De rest..bedankt! Het gaat goed met stappen (al wil ze soms wel ff mee met de rets Knipoog )