Waar kan ik op dit moment al seniores priores krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sies

Waar kan ik op dit moment al seniores priores krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 07:53

Dit is van Subli.
Een slobber die de vollegdige voeding voor senioren kan geven. Ook een ruwvoervervanger.
Ideaal voor Rakker (zie profiel)
maar ik enthousiast naa de boerenbond. Hebben ze het nog niet!

Wie weet waar ik dit al kan krijgen?

justahorse

Re: Waar kan ik op dit moment al seniores priores krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:09

al hebben ze een site staat het daar dan niet op en anders kun je mischien even daarnaartoe bellen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:05

Vanaf week 28 zouden ze het moeten hebben. Ik wilde morgen ook in de gillende looppas naar de Welkoop om het te halen voor mijn oudje. Maar ik denk dat ik eerst maar even bel voor de zekerheid.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:50

Volgens mij heb ik horen zeggen dat bij ons de dierenartsen praktijk het ook ging leveren. Misschien is dat bij jullie ook het geval? Het zal alleen wellicht wel duurder zijn dan dat het uiteindelijk bij de Welkoop gaat kosten.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 09:02

Heb het net gekocht bij de boerenbond. Zit voor als nog in bruine papieren zakken omdat de verpakking niet niet ontwikkeld is.
Het kost 7,49 voor 25 kg.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:48

He je hebt het al!! Kun je vertellen wat er in zit? Want dat staat nergens. Mischien dat ik morgen tijd heb om het te gaan halen.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 18:27

kijk eens op www.subli.nl
ik heb de zak bij de paarden liggen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:50

Ja daar heb ik al gekeken, maar er staat geen samenstelling bij, dus ik weet niet of er veel suiker en koolhydraten in zitten. Zit er bijvoorbeeld melasse in??
Ik heb al wel gelezen dat het ook aan hoefbevangen en spierbevangen paarden gegeven kan worden dus ik denk dat ik het wel aandurf met mijn Cushingpony.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 08:36

het gaat er mij vooral om dat mijn pony erg weinig tanden heeft en dus geen hooi kan kauwen. Dit kan ruwvoer vervangen, vandaar!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:35

Ja mijn ook, maar ik moet rekening houden met zijn ziekte. Als hij teveel koolhydraten en suikers binnen krijgt, dan is ie zo weer ziek. Hij mist ook al een aantal kiezen en eet slecht hooi, dus ik ben ook al lang op zoek naar iets waar het ruwvoer al in zit. Lucerne heb ik ook al geprobeerd maar zelfs dat blieft meneer niet.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:28

Nou er zit geen melasse in volgens de juffrouw van de Subli, dus daar ben ik blij mee. ik heb onze plaatselijke welkoop gebeld en die hadden het natuurlijk niet, maar ze gaan het bestellen en dan is het volgende week binnen. Ik ben benieuwd.

Vind je pony het lekker Sies? Hier ziet het eruit, ruikt het lekker?? Zijn het brokjes??

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 14:55

Het lijkt op een brokjes/musli slobber mengsel. Er stond op 1kg per 100 kg lichaamsgewicht. Dus ik ga haar verdeelt over de dag 2x anderhalve kg. Ik vond het erg veel, maar kon het niet meer afpakken!!!! Dus lekker ja. Je moet er wel bijdenken dat deze pony best wel honger heeft. Omdat ze verder niet veel binnenkrijgt.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:20

Ik werk bij de Welkoop en wij hebben het al wel in de winkel liggen. Ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden? Let wel op dat het voer als slobber gegeven moet worden en het minstens 6 uur moet weken!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:49

Onze oude pony, die in het geheel geen kiezen meer in zijn mnd heeft, krijgt een eigen gemaakte slobber van gras-lucernebrok (1 schep) halve schep krachtvoer en halve schep maïsgrutten geweekt in ruim een halve emmer water met daar nog een flinke scheut zonnebloemolie aan toegevoegd.
Hiervoor kreeg hij slobber van dezelfde hoeveelheden brok en maïs, maar dan met gewoon gehakselde lucerne eraan toegevoegd ipv de lucernebrok. Alleen kreeg hij dat ook niet meer goed weg. Sinds hij dit krijgt (nu drie weken), doet hij het weer super!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:49

Nou ik heb het vanmiddag opgehaald en gelijk wat klaar gezet voor vanavond, dan kan ie alvast proeven. Ben benieuwd wat hij ervan vind.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:51

Nou ik heb gisteren het voer aan het testpanel voorgelegd en het is door de commissie Haha! Ik had 2 emmers naast elkaar gezet. 1 met zijn gewone voer erin en 1 met die seniorenvoer. Hij wilde eerst aan zijn gewone voer beginnen, maar rook toch even aan die andere emmer. Daar is ie toen maar gelijk aan begonnen. Het ging bijna met emmer en al naar binnen. Dus.... Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:41

Wie weet of het al in Klazienaveen beschikbaar is? Ik wil het ook gaan halen voor 'oma'. Maar heb geen zin of voor niets te rijden.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:19

Als het goed is, kan elke welkoop/boerenbondwinkel het gewoon bestellen. MIsschien is het handig om de winkel even te bellen of ze het voor je willen bestellen. Dan kunnen ze je bellen als het er is en hoef je ook niet voor niks heen te rijden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:10

In Wageningen hadden ze het ook niet maar ze hebben het gewoon besteld voor me. Met een paar dagen was het binnen. Ik vind het spul er niet echt aantrekkelijk uitzien, maar meneer vind het lekker en dat is het belangerijkste. Vingers aflikken Hij is heel kieskeurig en dat is best lastig.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:50

In de winkel waar ik mijn voer altijd koop kreeg ik afgelopen zaterdag een proefpakket, en daar verkopen ze het ook. Memuska lust het alleen niet graag Boos!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:13

Oh balen memuska. Die oudjes zijn zo lastig. En doen ook precies waar ze zin in hebben. Soms denk ik wel eens dat Ponto Alzheimer light heeft. Haha!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:35

Die van mij zijn er helemaal dol op. De niet oudjes ook als ik niet oplet. Een lege slobberemmer vond veulenbeest ook wel lekker om nog een keertje schoon te likken!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:45

Hoe gaat het nu met de paarden die dit spul krijgen? Kun je al verschil merken?
Ik wel, die voerbak gaat veel sneller leeg en wordt nog 4 keer nagelikt. Vingers aflikken hij vind het echt heerlijk. Ik heb ook het idee dat hij ietsjes dikker begint te worden. Maar alleen al het feit dat hij het voer goed eet is al een groot voordeel. Anders was hij altijd lang met het voer aan het meesmuilen en bleef er ook nog wel eens een hoop liggen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:59

Je kan het idd bij de Welkoop/Boerenbond krijgen, maar de meesten hebben het niet standaard op voorraad omdat het nog niet zo bekend is. Wij (werk ook bij de Welkoop ) hebben wel een paar zakken besteld, omdat iemand ons erom belde, maar we hebben niet een hele voorraad liggen, i.v.m de houdbaarheid en voorraadkosten.
Als je gewoon even naar de winkel belt zoals Leo-American idd al zegt, dan is het er met goed geluk binnen een week.

De zakken zijn nog niet officiëel af, maar Subli wilde alvast beginnen met leveren i.p.v wachten op de originele verpakking.