verrekte knieband en vocht in peesscheede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deniies

verrekte knieband en vocht in peesscheede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:46

hallo,

Ik had even een vraagje ongveer een maand geleden is mijn quarter naar het kliniek gegaan omdat die elke niet goed liep met zijn been en wat zwelling ook had. Toen hadden ze gezegd dat die 3 weken rust moest en anders zouden ze het vocht laten weglopen. Nu zijn de zwellingen weg alleen vind ik hem wel goed lopen maaar soms ook weer niet. Is een verrekte knieband erg? En wie heeft het ook gehad en hoelang duurde dat? Dat vind ik wel het belangrijkst hoe lang het duurde voordat het over was en wat u toen heeft gedaan met het paard beweging gehouden? of stil laten staan en alleen even stappen?

heleenxx

Re: verrekte knieband en vocht in peesscheede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:33

Bedoel je dat de oorzaak van de kreupelheid een verrekte knieband was? Was dat de diagnose? Ik zie ook iets staan van vocht in de peesschede. Dat is wel wat anders.
Ik wil je graag advies kunnen geven, maar dan moet je misschien iets duidelijker zijn.

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 18:42

Hij is nu 4 maanden geleden over een hek gevalen en heeft zich toen terug getrokken en een tijd lang kreupel gelopen en daarna gewoon niet helemaal 100 % toen we het voor de vakantie helemaal zat waren met al het advies hebben we de veearts laten komen en die zij dat we naar het kliniek moesten hebben we dus gedaan en daar kwam uit dat: Het alleen maar 2 weken geleden gebeurd had kunnen zijn. En dat ook op zijn been een vers wondje zat van 2 weken geleden dus dan is het in het land gebeurd. Dus de blessure is van nu 6 weken geleden. Nou moest die dus 3 tot 4 weken stilstaan zodat zijn knieband weer zou herstellen. En door de overbelasting van zijn knie zat er dus vocht in de peesscheede. Nou laat ik zaterdag weer kijken door een vriendin van mij hoe die loopt. Maar hoelang duurt het volgens jullie dat een verrekte knieband zich weer herstelt?

Groetjes Denies

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 07:18

Weet je ook welke knieband?

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:01

Mijn paard heeft ook verrekte kniebanden (voorknie) en gevulde peesschede. Ik ben er al vanaf 1 juni mee bezig. Mijn arts in de kliniek dacht dat er ongeveer drie maanden voor stond. Hij heeft gezegd dat ik alleen mag stappen, maar af en toe draaf ik een beetje en ze loopt inmiddels weer goed. Ze liep eerst goed kreupel, maar dat bleek achteraf mede aan het beslag te liggen.
Donderdag ga ik terug voor controle en hoop dan dat we weer groen licht krijgen en eind van de maand weer kunnen gaan opbouwen.

Sterkte met jouw paard en laat wel iemand kijken die er verstand van heeft.

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:24

het is de linker voor knie.

Zo gaaf man dat het weer goed is. Mijn veearts zij ook dat die best goed liep voor zoiets ik had zelf Bodegraven.
Dankjewel!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:46

kijk, dat bedoel ik dus met iets duidelijker zijn, wanneer je advies vraagt.
Een voorknie is dus heel wat anders dan de eigenlijke knie achter.
Vergelijk pols en knie bij ons.
Bandletsels in de knie achter, kunnen bijvoorbeeld de kruisbanden zijn. Dat is een ernstig letsel.
In de voorknie zitten ook weer heel veel bandjes. Het hangt er net vanaf welke en in welke mate.
Het klinkt alsof er ook wat beschadigd is in het bandje (vanwege het vocht), dan moet je toch al gauw rekenen op een maand of 3.
Maar je kan beter afgaan op je DA, die weet precies wat er aan de hand is.
Het kan ook zijn dat met de val een soort kneuzing is ontstaan, waardoor de zwelling is gekomen.
Kortom, beter de DA vragen.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:39

Deniies schreef:
het is de linker voor knie.

Zo gaaf man dat het weer goed is. Mijn veearts zij ook dat die best goed liep voor zoiets ik had zelf Bodegraven.
Dankjewel!

Mijn paard is ook in behandeling bij Bodegraven Haha! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zéér tevreden ben over deze kliniek. Toen ik daar met mijn paard aankwam wist ik zelf nog niet eens wat ze nou echt mankeerde, maar zij zoeken daar net zo lang door tot de oorzaak is gevonden.

Welke arts heb jij?

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 15:22

IK had toen een Hans laten langs komen ofzo en die zou het regelen met de veearts daar dus weet zijn naam niet echt meer heb wel met hem gesproken.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:09

Inmiddels weer terug geweest voor controle. DA was tevreden, maar nog niet 100%, het duurt toch nog wel een week of 6 voordat het weer helemaal in orde is.
Mijn paard is weer ingespoten in de gewrichten en staat nu op nieuw beslag van de hoefsmid van de kliniek. Niks bijzonders, maar wel helemaal goed uitgebalanceerd en goed genageld. Er stonden op een gegeven moment twee hoefsmeden aan mijn paard te werken Haha!
Over 2 weken moet ik bellen over de voortgang van de opbouw, tenzij het nog niet beter gaat, dan moet ik weer terug. Moet zowiezo over 6 weken terug voor een beslagbeurt.
Ik ben tevreden en zie de toekomst zonnig in Cool

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:52

Die van mij heeft op 30 mei haar knieband achter verrekt en sinds 2 weken ben ik weer een beetje aan het rijden en gaat het heel goed!!