Weer problemen, slechte hoeven, onregelmatig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duvel91

Weer problemen, slechte hoeven, onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:15

Pff...ik kom net terug van Julio, nadat hij iets minder dan 2 weken overdag op het land en 's nachts op stal heeft gestaan (ivm vakantie mij en eigenaresse).
Ik was voordat ik op vakantie ging zó gelukkig, eindelijk liep hij niet meer kreupel, we mochten weer alle gangen met hem rijden en de bult op z'n rug was ook bijna weg. We zouden hem iets minder dan 2 weekjes op het land laten staan lekker even vakantie en dan konden zijn slechte voorhoeven ook wat bijkomen.
Ik kom nu net terug en zijn voorhoeven zijn 10x slechter geworden. Ze zijn helemaal gebrokkelt en 1 heeft een rare 'streep'. Ook loopt hij weer wat onregelmatig en kreunt hij tijdens het draven (het is een 'die hard' en laat het niet gauw merken als die pijn heeft).
Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen, vorige keer kreeg hij accupunctuur en moest hij lang rechtuit stappen (dit zou nu ook een oplossing kunnen zijn, dat hij wat stijf is) maar ik durf hem niet mee naar buiten te nemen, want dat moet ik eerst een stuk over de weg en ik ben bang dat de voorhoeven dan nóg slechter worden. In de bak ben ik bang dat hij te vaak een bocht moet nemen en dit niet goed is. De eigenaresse is nog 1 week weg, maar in de vorige rustperiode is hij dus alleen maar verslechterd, dus ik ben bang als ik hem nu weer een week met rust laat, het nóg erger gaat worden...De man van de eigenaresse is Juul's hoefsmid en mee op vakantie, dus ook die kan ik niet laten komen.
Ik weet het dus écht niet meer, ik heb de eigenaresse maar geSMS't en ik wacht dus maar af. Ik moest het even van me afschrijven, het ging eindelijk zó goed met hem en dan nu weer opnieuw.....

ronootjuh

Re: Weer problemen, slechte hoeven, onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:19

wat vervelend voor je
maar rijdt je er nu wel op dan?
ja je kunt die accupunctuur weer gaan proberen,misschien dat dat helpt. maar dan moet je wel toestemming van de eigenaar vragen of begrijp ik je nu verkeerd ben jij de eigenaar?