In de wei heeft hij geen last van een kuch maar zodra we gaan rijden wel.
Dan buigt hij zijn hoofd naar voren en blijft kuchen als dit over is en we gaan weer iets inspannends werk doen zoals galop begint hij weer te kuchen, als we eenmaal aan het galoperen zijn dan gaat het wel misschien dat hij dan nog een keer kucht maar verder niet.
Als we dan rustig aan het stappen zijn en alles gaat goed, gaat hij met zijn neus over de grond schuren (dit was al een trukje van hem wat hij al deed, maar nu doet hij het misschien nog erger om zijn neus af te vegen) Zijn neus is ook wat schraler dan normaal.
De dierenarts is er al bij geweest, hij heeft toen ventipulmin gegeven.. Maar niet geconstateerd wat het was.
Ik begin me nu best toch zorgen te maken of het nog wel over kan gaan want die ventipulmin helpt helemaal niks.
Vorig jaar had hij er eind zomer ook last van, maar zodra het weer koeler werd was het weer over
Herkent iemand dit? en weet wat het is?
Ik zal van de week weer de dierenarts bellen, want dit is niet goed zo.

mijn paard heeft een los strotteklepje dat betekent dat ie af en toe kan weg zakken (zoals tijdens het rijden) dan doet hij ze hoofd naar beneden en begint ze te hoesten.
?
Enne, daar is echt wel wat aan te doen hoor!