hoefproblemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

hoefproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 19:00

Mijn paard heeft het laatste jaar heel veel hoefproblemen in haar voorbenen gehad. In het najaar van 2005 kreeg ze twee keer een hoefzweer, afgelopen winter heeft ze rotstraal gehad. Dit voorjaar had ze weer twee keer een hoefzweer en nu heeft ze brokkelhoeven en scheuren. Vorige week donderdag is de hoefsmid weer geweest en hij heeft alle scheuren eruit gekapt. Ze heeft nu twee van die open 'driehoekjes' bij haar toom omdat de scheur daar helemaal uitgekapt moest worden zodat het niet verder kon scheuren. Ik zorg altijd heel erg goed voor haar hoeven, hou ze nat als het droog is, en droog als het nat is (in de winter) maar het lijkt allemaal niks te helpen.

Doordat de smid nu zoveel weg heeft moeten kappen is ze nu al ruim een week hartstikke kreupel. Ik heb haar nu al 6 dagen metacam gegeven (op aanraden van DA) maar dat lijkt niet echt geholpen te hebben. De DA zegt dat hij er verder niet echt iets aan kan doen want het moet gewoon weer bijgroeien. Ik ben haar ook sinds maandag biotine aan het bijvoeren van PAVO en als het een dag niet regent zorg ik dat haar hoeven een modderbad van een half uur krijgen.

Iemand nog een idee wat ik kan doen zodat haar hoeven sneller groeien en heel blijven zodat ze van de pijn af is?

TheSam

Re: hoefproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 06:13

Ik denk dat je niet meer kan doen dan dat je al aan het doen bent.. met deze kwestie moet je gewoon geduld hebben.
Eventueel zou je de kroonranden kunnen insmeren met laulierzalf.. zou kunnen helpen.

Succes er verder mee!

lennie

Re: hoefproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 06:19

Yep, met TheSam eens, je doet al heel veel voor t beestje! Succes met wachten.