Schuren, maar heb wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NewForest

Schuren, maar heb wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 17:43

Hoi,,
Nou , ik heb een vraag.. misschien dat ik het bij het centraal topic had moeten plaatsen maar morgen heb ik wedstrijd en mijn pony schuurt haar staart en haar manen, haar manen zijn nu ongelijk en haar staart krijg ik niet ingevlochten door het schuren want het is bij het begin van de staartwortel heel kort..

hebben jullie misschien een tip waardoor ik het een beetje netjes krijg??

Alvast bedankt.. Groetjes..

tessie1985

Re: Schuren, maar heb wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:38

de zijkanten van de staartwortel scheren
verder is er weinig aan te doen denk ik

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:42

Borstels in stal hangen als preventie. Dan schuren ze niet alles zo kapot als b.v. langs de muur.

Verder toch proberen er van te maken wat ervan te maken valt.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:03

Zien te achterhalen wat de oorzaak is voor de toekomst. Maneneczeem of muggen, etc. Daar je maatregelen dan voor nemen.
Voor de wedstrijd morgen? Vooral veel gel, mousse en haarlak gebruiken. Probeer er nog maar wat moois van te maken! Knipoog
Succes!

NewForest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 22:19

Hee,
Nou, ze heeft zomerexceem dat weten we al & hebben er ook spul voor met dat spul gaat het wel beter maar voor morgen helpt dat niet zo snel.. Dankjewel voor de tips Knipoog en ik ga het proberen..

Dankjewel Groetjes

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:00

knippen en plakken... knip weg wat er echt niet bij te plakken is met gel e.d. Zorg er wel voor dat je je paard na de wedstrijd goed wast, anders wordt de jeuk alleen maar erger! (van alle gel)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:23

knip er gewoon een strak fjordenmodeltje van.
en als ze zoveel jeuk blijft houden, kan je exceembalsem gebruiken van de paardendrogist of talk/babypoeder

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:10

Ik weet niet of de mensen die hier reageren ervaring hebben met exzeempaarden maar ga alsjeblieft niet met gel of iets dergelijks aan de gang, hierdoor zal ze alleen maar meer last krijgen...
De staart wortel scheren kan soms wel iets helpen, en staat misschien netter op wedstrijd, alleen als ze al wondjes heeft kan dit zeer pijnlijk voor haar zijn...
fjorden model zal trouwens niet helpen tegen het schuren, maar wel weer leuker staan voor je wedstrijd.
die borstels zullen ook niet veel uitmaken als ze echt exzeem heeft ben ik bang, hebben wij ook geprobeerd, maar als ze zoveel jeuk hebben schuren ze zich zelfs daar tegen kapot,

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:15

Ik zou de staart bovenaan netjes opknippen, dat het er nog een beetje eruit ziet, en de manen gewoon zo goed als proberen knotjes te maken, de haren wat echt niet mee wilt en lelijk is, gewoon wegknippen, en desnoods een beetje haarlak in doen,,

Ik zie dat je er al spul voor hebt, Lachen Maar houd bovenaan de staart ook goed schoon Lachen Dat helpt ook(tenminste, doen wij met de paarden die schuren Knipoog ), want als het vies is, gaat het jeuken, en gaan ze dus ook schuren..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:22

herkenbaar probleem... bij ons op stal heeft er ook een paard last van... en het klinkt misschien gek, maar we hebben haar staart gewassen met biotex... dat prikt een beetje, maar dan heb je ook resultaat... en voor morgen denk ik inderdaad het beste ervan proberen te maken...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:48

mijn pony heeft ook exceem en heb het ook een keertje gehad dat ik op wedstrijd moest en kwam sochtend opstal en der manen lagen deraf en der hal zat onder het bloed. heb alles eraf gewasen manen beetje netjes gemaakt en toen ik me bij de jury moest melden heb ik het tegen ze gezecht dat de manen en staart er niet uitzien inverband met zomerexceem ze zouden er rekening mee houden. en had nog redelijk punt voor verzorging.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:02

Waarom wil je het invlechten? ik vlecht nooit de staart bovenin.
Je kunt het tog beetje netjes kammen bovenin en er wat water door heen doen om het plat te maken

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:16

Staart invlechten doen wij al jaren niet meer, is schijnbaar toch iets wat je alleen bij de pony's deed.

Niet met gel of haarlak aan de slag gaan, dat maakt het erger. Ik weet niet waar je woont, maar in Duitsland en Belgie kun je nog wel neosidol krijgen. Dit gebruiken ze bij schapen die last hebben van maden in de vacht. Spul werkt super en is niet ongezond.

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:38

ik verzorg een fjord en die schuurde ook heel veel met de manen en staart.. wat wij er tegen gedaan hebben isz een teerbehandeling gedaan.. dan moet je alleen well de mane sow kort mogelijk knippen.. maar het helpt uitstekend..!! ze schuurt nu niet meer... veel succ6 nogh er mee