kalmerende suplementen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welk suplement werk het beste

calm van cavalor
2 (16%)
easy mag van horsefood
1 (8%)
equi nervo van sectolin
Geen stemmen
nerv control van pavo
3 (25%)
easy going van de paardendrogist
2 (16%)
anders namelijk...............
4 (33%)

Totaal aantal stemmen: 12

marloezzke

kalmerende suplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 14:40

ik ben benieuwd naar jullie ervaring met suplementen die de innerlijke rust bevorderen.

ik heb zelf een paard met een redelijk moeilijk karakter, hij is erg nieuwsgierig en daardoor erg kijkerig en kan zich moeilijk concentreren. soms is hij zo erg dat je er gewoon weg niet door heen komt, je krijgt dan geen contact met hem.
om die reden ben ik calm van cavalor bij gaan voeren om te kijken of het wat zou verbeteren. hij doet het hier erg goed. hij wordt er niet lomer of minder energierijk van, maar is sneller weer terug bij mij en heb je beter contact met hem, ik kan nu fijn met hem trainen.

er zijn hier verschillende suplementen voor en vroeg me af wat jullie ervarigen zijn.

wat voeren jullie bij en wat vinden jullie het beste werken

laida

Re: kalmerende suplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:57

mijn paard krijgt "puur onrust"
werkt super. al dat andere wat in de pol staat heb ik ook geprobeerd maar had op mijn paard geen enkel effect.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:18

Voer Magnesium bij. Werkt echt perfekt. De mijne was altijd onrustig, snel geiriteerd en gespannen. Nu is ze ontspannen en geniet ze echt.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 18:05

de easymag is een suplement dat voor een groot gedeelte uit magnesium bestaat. ik ben daar nu op over gestapt om dit te proberen.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:01

Waar jullie wel voor op moeten letten wanneer jullie magnesium voeren is dat wanneer het paard de magnesium niet geheel afbreekt de nieren/lever er ernstig door worden aangetast. Dit is vanaf de buitenkant van je paard niet te beoordelen, dus raadpleeg altijd een dierenarts wanneer jullie magnesium voeren.

Dit werd mij door een ruiterwinkel verteld toen ik hun naar magnesium vroeg.

Het is maar een tip

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 16:36

thx voor de tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:01

Idd een handige tip.
Zelf kende ik iemand die voerde met 'succes' Easy Going van NAF bij. Al zou ik het in de toekomst zelf gaan gebruiken indien nodig zou ik in ieder geval voor een kruidenmengsel gaan, denk ik zo.