Kale plekken ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

Kale plekken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 10:52

Mijn pony heeft op haar linkerkant kale plekken van ongeveer 4 cm. groot. Ik heb twee weken homeopatische middelen gebruikt om afvalstoffen kwijt te raken. Zou dit een reactie zijn op de middelen of zou haar weidemaatje ( Schetlander) haar zo bijten ? Maar dan zie je toch ook "wondjes " ? Het is kale vel zeg maar om te zien.

cind

Re: Kale plekken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:29

hoihoi
je kunt het zien als je goed kijkt of het een bijtplek is of niet , er hoeft niet altijd een wond te zijn , maar de haren aan de rand van de kale plek zijn dan recht afgescheurd , als het een schuurplek is , krijg je vaak wel een wond. je vertelde niet hoe groot de kale plekken zijn en welke vorm ze hebben.
kleine ronde plekken kunnen schimmel zijn , als er veel jeuk is kan het schurftmijt zijn ,maar dat komt meestal aan hoofd en benen voor.
als de manen en staart kapot geschuurd zijn , kan het zomerexceem zijn .
ook bij een allergie kan er veel jeuk optreden .
heb zelf eens een pony gehad waarbij het haar spontaan uit viel over de hele lengte van zijn borst , wat bleek: hij had tegen planken gelopen waar creoot op zat en als je paard dan in de zon komt verbranden de haren , dus die vielen spontaan uit.
als je het niet vertrouwd , niet zelf gaan aanmodderen met smeerseltjes , maar laat een krabseltje nemen door de dierenarts.
dagdag

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:59

Ik stuur je even een Pb.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:40

probeer es een fotootje te maken??

door de reinigingskuur de je gebruikt kan het hormonen stelsel in de war zijn ,daardoor kun je ook kale plekken krijgen...
maar kan ook inderdaad een schimmel zijn door verminderde weerstand...dan de plekken wassen met imaverol...