Dit is het gevolg van een blessure in het verleden. (waaraan ze ook geopereerd is geweest.)
De laatste maanden staat ze zo goed als continu mank en als ze toch eens een dagje normaal loopt, dan gaat ze sowieso manken na 5 minuten beweging.
Omwille van de plek en de ernst van de artrose, is inspuiten volgens zowel de DA van de kliniek als m'n eigen DA een verloren moeite. (Het zou maar heel kort werken, en de kosten zouden niet in verhouding staan tot het resultaat)
Ik heb al wat dingen opgezocht over spat en artrose (leve de zoekfunctie
), en wat mij opvalt is dat in de meeste topics gezegd wordt dat er nog met die paarden gereden wordt.Aan mij is gezegd dat ik alleen nog maar rustig mag stappen met m'n paard en dat ik wel mag vergeten er ooit nog "normaal" mee te rijden. Een relax drafje zou op goede dagen ook nog mogen, maar galop enzo is uit den boze.
En als ik zou rijden (dus ook voor dit relaxe drafje) , dan zou ik mijn paard best vol pijnstillers stoppen. (Wat ik dus niet van plan ben, dan rijd ik liever niet)
Dus nu vraag ik mij af hoe die artrose en spat paarden van die mensen in al die andere topics nu lopen? Als er meegereden wordt, manken ze dan? Of alleen maar in het begin? Of wordt er met pijnstilling gereden? En wat wordt er nu eigenlijk mee gedaan?
Zijn deze paarden ook continu mank?
En is hier soms nog iemand op bokt die een paard heeft met artrose aan de katrol van de sprong? (Ben wel eens benieuwd wat dat paard dan wel en niet mag)
Tips over hoe ik dit probleem het best aanpak zijn natuurlijk ook altijd welkom. (alhoewel er natuurlijk al tig topics hierover zijn volgeschreven)

gewoon onderlinge wedstrijdjes en mijn paardje vind het nog leuk om te rijden en ik geef hem een medicijn daar tegen als ik dat geef loopt hij soms zelf een stuk beter
Ons paard heeft helaas nu een peesblessure maar na die blessure gaan we hem onderzoeken op die artrose.Waar het precies zit,maar het middel helpt,dat is zeker.