Rollend oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JuulenJulia

Rollend oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 20:03

mijn paard rolt wel eens met zijn oog. Ik bedoel dus dat je zijn pupil amper ziet, net zoals wat sommige mensen kunnen. Oja, en hij is 2 jaar ( misschien ligt het aan zijn leeftijd )

Weet iemand of dit gevaarlijk is of hoe dit kan?

P.s: ik weet niet of dit topic op de goede plaats staat, sorry hiervoor anders.

Zondebokje

Re: Rollend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:09

Best kans dat er dan wat vuil inzit wat irriteerd....dan gaan ze ook rollen om prberen dat vuil eruit te krijgen....misschien moet je eens met je hand vrijven over zn oog vinden die van mij altijd heerlijk .....een beweging maken van de achterkant naar zn ooghoek...misschien zit er wel iets dwars...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:43

doet de mijne ook regelmatig, vooral als ie staat te gapen of als ie een beetje "wegraakt" (zich voor me afsluit) in het laatste geval is het voor mij een teken dat ik iets niet goed doe..... en mijn lichaamstaal even moet aanpassen

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 11:29

Morrie schreef:
doet de mijne ook regelmatig, vooral als ie staat te gapen of als ie een beetje "wegraakt" (zich voor me afsluit) in het laatste geval is het voor mij een teken dat ik iets niet goed doe..... en mijn lichaamstaal even moet aanpassen

Ja, dat heb ik ook. Als hij me bijvoorbeeld probeert te bijten, dan trekt hij daarna zijn hoofd heel snel terug omdat hij weet dat hij het niet mag. Dan rolt hij ook met zijn oog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:38

dan kan het ook stereotiep gedrag zijn, mijn paard heeft er nog eentje: z'n tong in een rolletje aan de zijkant van z'n mond uitsteken, zodra hij dat gaat doen, weet ik dat ik onmiddellijk op moet houden met wat ik aan het doen ben en iets anders moet gaan doen.
Met de lippen klapperen is er ook zo eentje, dat doet hij als hij iets héél erg vervelend of moeilijk vindt