Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik dacht echt dat het geen volledig voer was, maar ik heb wat opgezocht en ik zie dat muesli inderdaad als volledig voer te gebruiken is. Weer wat geleerd! Miirthe schreef:Ik weet niet in welke meer melasse zit; Wel schijnen er in brok meer balaststoffen te zitten.
Daarbij zitten der in muesli vaak meer lange stucturen waardoor ze beter kauwen.
En volgensmij zit er meer melasse in muesli dan in brok. Brok is toch meer samengeperst?
berk schreef:Ik heb PAVO basisbrok, aanvullend voeder staat op het pak, maar het ingredient melasse staat er niet tussen. Ik heb ook muesli gevoerd, maar daar werden ze veel frisser/drukker van. Dus ik voer ze hier geen muesli meer, maar brok en/ of slobber.
kijk maar even op de site van pavo. in de lijst van producsspecificaties staat rietmelasse.
ellepel schreef:t verschil is toch simpel??
bij muesli zie je wat je voert, en bij brok niet...
![]()
verder is de samenstelling verschillend,maar dat is bij elke brok ook zo
Charos schreef:Die korreltjes zitten juist in de muesli omdat in de rest niet alles zit wat paarden nodig hebben. Granenmix is dus NIET volledig.
Sommige mensen in dit topic weten echt niet waar ze over praten.
smiley erachter
Chronos schreef:Er zitten behoorlijke verschillen tussen brok en mueslie's. Met name in de haltes en ruwe celstof etc. Mijn paard mag alleen maar mueslie ivm de koolhydraten die daar niet in zitten, maar ik moet nu wel een aanvulling geven ivm een lager percentage ruwe celstof.