Kale plekjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jappielover

Kale plekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 18:49

hey
Vorig jaar kreeg mijn pony in de winter plots kale plekjes op haar hoofd toen ik de dierenarts liet komen zei hij dat het schimmel was en dus behandelde ik ze met imaverol.maar omdat het niet verbeeterde heb een andere dierenarts geraadpleegd die zei dat het geen schimmel was en dat het wel weer weg zou gaan zoals het gekomen was. en inderdaad die zomer waren de plekjes weg. maar nu deze winter kwamen ze plots terug en weer liet ik de dierenarts komen en weer zei hij dat het wel zou weggaan maar nu is het al volop zomer en de plekjes gaan niet weg .maar omdat ze vooral op de plaats van het hoofdstel zitten dachten we ook dat het misschien daar van kwam en dus heb ik wolletjes om haar hoofdstel gedaan maar de haartjes groeien nogal moeilijk bij en er komen nog steeds plekken bij . en ook draagt ze geen halster op de wei dus jah ik weet het echt niet meer??? weet er misschien iemand raad ??

XxXxX

cind

Re: Kale plekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:06

hoi hoi
je kunt alleen te weten komen of het een schimmeltje is door een monstertje te nemen en op kweek te zetten , dit duurt 10 dagen . dan is er nog zo iets als schurftmijt , maar daarvoor moeten ze heel veel jeuk hebben .het kan ook nog een bacterie zijn en dit kan heel goed in de winter komen , het gebeurt meestal als je paard een miniscuul schrammetje heeft , je hoeft het nog niet eens te zien , dus onder het hoofdstel is heel goed mogelijk . maar om zeker te zijn , moet hier ook een monsterje voor genomen worden , dus ik zou gewoon een goede dierenarts vragen om een krabseltje voor schimmel en bacteriën . doe dit wel voor je er iets op smeert , want anders krijg je verkeerde uitslagen .
als het schimmel is , gebruik je imaverol en als het een bacterie is gebruik je betadine , vergeet niet ook je halster en hoofdstel te ontsmetten .
succes!
dagdag

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 09:06

hey
bedankt voor de reactie Haha!

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 18:24

weet iemand misschien hoeveel het zou kosten om zo'n onderzoek te laten doen ??

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:59

hoihoi
ik weet het niet precies , maar volgens mij ben je met een bezoek erbij gerekend ongeveer 50 euro kwijt , ik denk dat het ook een beetje varieet per arts.
dagdag