Singelwondjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Singelwondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 08:56

Sinds kort heb ik een bijrijder voor mijn paard, ze rijd 3 keer in de week op hem.
Ik ben een week op vakantie geweest en toen ik terug kwam had mijn paard 2 singelwondjes.

Nu geef ik mijn bijrijder echt niet de schuld hiervan maar ik ben toch benieuwd hoe een paard aan singelwondjes komt.
Ik heb al 15 jaar paarden en ik heb nog nooit een singelwondje bij mijn paarden gehad.

Komt het door het warme weer?
Heeft de singel te strak gezeten?

Wie weet het antwoord?

Arrabel

Re: Singelwondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 13:27

Weet helemaal niemand wat van singelwondjes?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 13:29

kan misschien door de extreme warmte van afgelopen weken komen? die van mij heeft nog nooit singelwondjes gehad en nu dus opeens wel. Ik heb even een andere singel (met zacht omhulsel) geleend ik hoop dat het snel beter wordt.

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 15:49

Het kan er ook aan liggen dat het vel bij de singel bekneld is geraakt. Door de warmte gaat het dan snel zweten en schuren. Ik let er altijd op dat ik, nadat ik voor de laatste keer heb aangesingeld, de voorbenen even naar voren uitrek zodat het vel onder de singel glad ligt.

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:24

hoihoi
misschien niet goed gepoetst onder de singel of insectebeten , heb dat ook wel eens gehad , precies waar de singel zit een daas.
als je het niet ind gaten hebt en je legt dan het zadel op is het zo kapot.
dagdag