na peesblessure, nu gekneusd griffelbeen! ;-(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linda_lekuri

na peesblessure, nu gekneusd griffelbeen! ;-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:19

Zucht.......
Nadat mijn paard vorig jaar van mei t/m november (voor de 2e keer) een peesblessure had aan haar linker voorbeen. En na maanden van stappen, shockwave-therapie en voorzichtig opbouwen, waren we nu eindelijk weer lekker aan het rijden.......maar helaas niet voor lang....... Huilen

Ze begon enkele weken geleden niet lekker te lopen met haar linker achterbeen?! Verdrietig
Het was niet duidelijk, niet dat ze heel erg kreupel liep, maar ook niet echt lekker! Op de lange lijnen was er niks zichtbaar, maar in de wendingen of overgangen, als er meer van het been gevraagd werd, liep ze toch niet helemaal lekker.
Zowel mijn instructie en hoefsmid zagen het, maar wisten ook niet goed wat er aan de hand kon zijn. Dus zijn we maar naar de kliniek (De Watermolen - Greve- in Haaksbergen) gegaan.

Ik had 2 weken geleden op maandag om 10 uur een afspraak. Ze hebben röntgen foto's gemaakt van haar knie- en spronggewricht, plaatselijke verdovingen in het been gespoten en echo/ scan's gemaakt! En daaruit bleek dat waarschijnlijk haar griffelbeen gekneusd is!!!! Huilen
Van 10 uur tot 13:30 uur zijn we op de kliniek geweest, het was nogal vaag en zoeken...voordat ze er achter waren Knipoog

Maar goed, ik moest 2 weken met haar stappen over de weg en elke dag haar been insmeren met zalf tegen kneuzingen en dan inbandageren!
En gisteren terug komen op de kliniek om te bekijken of het beter zou zijn!

Maar helaas Verdrietig gisteren liep ze nog net zo als 2 weken geleden! Op de lange lijn loopt ze goed, maar op de volte is ze duidelijk niet goed!
De DA adviseerde nog 3 weken te stappen....zucht.... en heeft gisteren shock-wave toegepast in de hoop het herstel daarmee te bevorderen.

Dus na de hele ellende van de peesblessure, beginnen we gewoon opnieuw! stappen, stappen, stappen...

Maar zijn er meer mensen die wel eens van een gekneusd griffelbeen hebben gehoord?! Rolleyes
Ik vind het nog steeds een beetje vaag....

mirginoJarig

Re: na peesblessure, nu gekneusd griffelbeen! ;-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:17

een gekneusd griffelbeen,daart heb ik nog nooit van gehoort
wel een gebroken griffelbeen,dat heeft de mijne gehad aan haar voorbeen
door het aantikken is deze op meerdere plaatsen gebroken geweest.
met rust is het weer aan elkaar gegroeit,ze heeft nu een dikke schieffel maar loopt er goed mee.

veel sterkte met je paard Ach gut