Corta flx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Corta flx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:12

Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met Corta Flx en waar het in nederland te bestellen is.
Omdat het nogal prijzig is wil ik even weten of het het proberen waard is.

Ik heb een merrie van 8 jaar die niet of nauwelijks gereden is in het verleden en waar ik nu mee aan het conditie opbouwen ben. Ze is wat stijf en stram en ik denk dat een supplement haar wel goed zou doen, ook om problemen in de toekomst te voorkomen. Op haar voorbenen is ze niet helemaal 'droog' , dit zal wel een gevolg zijn van het feit dat ze achter niet zo soepel is.
Het verbeterd al wel met de beweging die ze nu krijgt, en de hoefverzorging, ze staat op ijzers want ze waren zo kort en brokkelig dat er niet veel meer aan te redden was.

Is dit wat voor mijn merrie denken jullie?

sunnysannyto

Re: Corta flx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:02

Cortaflex is niet zo maar een voedingssupplement. Zoals je al aangeeft is het vrij prijzig. Het werkt voornamelijk goed bij paarden die last hebben van artrose. Zelf gebruik ik het al goed een jaar voor mijn oudere paard dat inderdaad artrose heeft. Hij reageert er vanaf het begin al heel goed op en heeft er duidelijk baat bij, dus ja ik kan het aanraden.......maar ik jou geval? Paard is pas 8 jaar en bijna niet getraind, misschien dat je eerst het trainen goed op moet pakken en kijken hoe ze in de tijd ontwikkeld voordat je haar supplementen gaat geven. Mocht je redenen hebben en twijfelen of er toch iets mis is met haar bewegingsapparaat dan zou ik haar sowieso eerst door een DA laten bekijken.
Meer info over cortaflex kun je vinden op www.cortaflex.nl

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:09

de DA zegt dat het niets doet kijkende naar de samenstelling. zitten alleen "bouwstenen van " in en die doen niets. Je kunt beter glucosamine complex ofzo bestellen bij de paardendrogist. Ik heb het allebei gevoerd en bij Glucosamine Complex resultaat gezien. Bij Cortaflex niet....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:51

-> VS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:15

Corta flx zit toch ook glucosamine in?
mijn veearts had ik al geraadpleegd, die adviseerde dit omdat van corta flx al aantoonbare verbeteringen zijn vastgesteld in de medische wereld en dat is met heel veel andere supplementen wel anders. Ik heb de merrie nu al 2 maanden en ik zou haar wel wat soepeler willen zien.

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 18:30

De ene veearts zegt dit, de andere dat. Van Toor in Wassenaar heeft een vriendin juist geadviseerd het haar paard te blijven geven, omdat hij er zo enorm goed door loopt. Via cortaflex.nl is het inderdaad heel duur daar zou ik het niet kopen. Voor meer info kan je pm-en

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:14

[***] schreef:
Corta flx zit toch ook glucosamine in?

Nope, alleen een bouwesteen van Glucosamine. In Glucosamine Complex zit de stof volledig.
Ik heb beide gevoerd en Cortaflex had geen effect en Glucosamine Complex wél. Na 3 jaar poedertjes proberen zie je veel verschil. Ik ben zelfs gestopt met Primeval want dat heeft ze niet meer erbij nodig.