Paard futloos en chagrijnig bij inspanning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Linnie_

Paard futloos en chagrijnig bij inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 14:22

Sinds vorige week maandag is mijn paard futloos en suf. Normaal is ze vrolijk als je het land in komt en komt ze uit zichzelf aangelopen. Maandag draaide ze d'r kont naar me toe en liep weg. Toch even gereden; ze liep wel maar was een beetje suf. Dinsdag lag ze in het land en had een beetje verschijnselen van zandkoliek. Meteen temperatuur opgemeten, maar dit was goed (38 graden). Vanaf toen begonnen met een kuurtje Sandgard.
Woensdag kwam ze weer een stuk fitter over en liep weer wat door het land te rennen. Toen heb ik weer gereden.
Donderdag ging ik longeren, maar kreeg ik dr amper vooruit. Toen ze aandraafde deed ze dr oren plat in dr nek en liep ze een beetje stijfjes, dus ben ik na 5 minuutjes maar gestopt. Vrijdag weer hetzelfde verhaal.
Zaterdag en zondag alleen even aan de hand mee gelopen en maandag weer even aan de lijn. Nog steeds was ze niet vooruit te branden en chagrijnig toen ze moest draven, dus maar weer gestopt.
Vandaag weer even geprobeerd en zelfde verhaal. Ze liep wel iets meer door, maar was naar mijn idee nog chagrijniger. Ook brieste ze een hoop snot uit.

Ze eet wel gewoon en staat buiten. De temperatuur was net 37,1. Ze is wel iets attenter, maar kijkt nog steeds wat suf uit d'r ogen.

Iemand hier ervaring mee? Wat kan ik het beste doen? Bloed laten prikken ofzo?

Utrolig

Re: Paard futloos en chagrijnig bij inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:52

Al wat electrolyten bijgevoerd met dit weer? Een liksteen is dan niet genoeg.

Mijn oaard had ok die kuren, na 3 maand toch maar eens naar de kliniek. Een zenuw blokkade! we zijn al weer 6 weken aan revalideren!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 06:43

ik zou een dierenarts vragen of die wil kijken...kan een virus zijn of wat anders...

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 06:44

Ik zou ook een dierenarts laten komen...beter het zekere voor het onzekere!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:33

kan ook zijn dat ze ergens pijn heeft bij het lopen, evt een scheve wervel, SI, bekken, je weet het niet. Verklaart wel waarom ze wel gewoon eet. Ik zou er ook even iemand bijhalen, want zo kom je niet veel verder.

gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:09

Klinkt alsof je paard toch ergens een 'pijntje' heeft.
Goed klinken doet het niet, een bezoek van de DA lijkt me wel zo op z'n plaats.

Succes verder Lachen

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 22:12

Vrijdag komt de DA langs, kon niet eerder. Laat het wel even weten als ik uitslag heb.
Bedankt voor de reacties iig.