Wond op hals en toch rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Wond op hals en toch rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 09:42

Zoals in mijn andere topics te lezen is, heeft mijn paard een oppervlakkige grote wond aan de hals. Hij ziet er fit uit en als je niet aan de wond komt, lijkt hij er geen last van te hebben. Rondom de wond is de huid wel wat dik. Graag zou ik hem wat willen bewegen, zodat hij niet te stijf wordt (staat wel de gejel dag 12 uur op de wei zonder gras, wel hooi). Voor de afwisseling (hij vindt longeren niet zo spannend), zou ik met hem graag een rustig buitenritje willen maken. Als ik hem met losse teugel rijd, komt de teugel niet op de wond. Zou ik dit kunnen doen? Is beweging juis goed als een paard een wond heeft, die niet meer open gaat door de beweging?

Parce

Re: Wond op hals en toch rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:53

Beweging is voor ieder paard goed, hoe meer hoe beter. Als je er zeker van bent dat de wond niet meer open kan gaan en vooral; dat je paard er geen last meer van heeft zou je zeker wel een buitenritje kunnen maken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:13

Aldewereld schreef:
Beweging is voor ieder paard goed, hoe meer hoe beter. Als je er zeker van bent dat de wond niet meer open kan gaan en vooral; dat je paard er geen last meer van heeft zou je zeker wel een buitenritje kunnen maken.

Helemaal mee eens, zolang een wond niet erger kan worden en er niks tegenaan drukt en het paard er niet teveel last van heeft; gewoon rijden! Zelfs als het even trekt wordt dat vaak beter na het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:10

Ja hoor, als jij de wond verder niet aanraakt; Gewoon doen Ja .
Beweging is goed en afwisseling ook.