Zielig? Spoed!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sleis

Zielig? Spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 21:29

Hallo lieve mensen,

graag wil ik u vragen hoe lang het duurt voor zwellingen door zweepgebruik op paardenbillen zijn weggetrokken. Niet echt een plezante vraag, maar dan ga ik ff controleren bij een paardje wat ik vandaag zag staan en waarvan de billen er niet echt goed uit zagen... kunnen ook dazen zijn, maar lijkt me sterk. Het paard zit volgens mij wel heel erg dun in zijn vacht, je ziet dus ieder onregelmatigheidje. Is het een kwestie van uren, dagen, weken? Dan ga ik namelijk na de hier overeengekomen tijdsbestek nog ff kijken, en als er dan nog striemen (klinkt wel erg leguber zo) te zien zijn ga ik ff kijken of het al over is... zo niet weten we genoeg en ga ik er ff wat mensen bijroepen.

Alvast bedankt,

Sleis

Sanniej_

Re: Zielig? Spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:30

Sja dat zouden niet veel mensen weten denk ik Knipoog
Het lijkt me dat het niet heel lang blijft zitten.
Maar heb der geen ervaring mee Knipoog gelukkig niet.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:31

volgens mij is dat binnen een uur weg

Sleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 21:35

Ik maak me echt zorgen... het is een ex-manegepaard geweest en echt een schatje. Maar ik ben op de terugweg nog een keer langsgehobbeld en toen was het volgens mij nog steeds, was al twee uur later...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:38

Zwellingen door zweepslagen? Rolleyes
Jeetje lekker verhaal... ik zou niet weten hoe lang dat duurt...

Sleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 21:39

Moet je er geen vleeswonden bij voorstellen hoor Knipoog Beetje opgezette plekken, net als bij een drukplekje of een instectenbeet ofzo.. Knipoog

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:41

Iig een verhaal dat leid van kwaad tot erger maken Knipoog Striemen heten zoiets (neem ik aan?), heeft mijn pony ook wel eens.. gaan ook zo weg (bij die van mij dan)

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:48

Als je paard een dunne huid heeft en je geeft hem een x een goede tik zit er al een striem.
Mijn paard heeft weleens over een tak liggen rollen in de wei,had daar ook striemen van.
Dus het wil niet zeggen dat het zweepslag is.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:54

iig bedoel ik, als het een lief paard is zal toch niet iemand daar zomaar striemen opslaan met een zweep ??

Sleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 21:56

Ik kan me herinneren dat hij af en toe een beetje niet voorwaarts was, maar alsnog... als jullie idd denken dat het zo snel over is, zal ik morgen en overmorgen ff subtiel langsfietsen, als het blijft ga ik maar ff rondvragen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:00

wel heel leuk dat je oplet! vind dat ook wel heel goed, maar neem geen stappen voordat je zeker weet dat het echt door de zweep komt, strax is het ergens anders van en gaan mensen jou het kwalijk nemen...snap je? en dan ben jij diegene die de verhalen scheef vertelt of liegt of wat dan ook terwijl je het wel goed bedoelt! Knipoog
succes en ik hoop toch niet dat dit paardje zoveel word geslagen dat ie telkens striemen heeft! een paard kan idd wel eens makkeleijk striemen hebben maar als ie ze iedere dag heeft is er wel iets mis lijkt me...

Sleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 22:12

Ja ik ga 't rustig aanpakken Lachen Ga 't in de gaten houden en hopen dat het snel weg is en blijft! Hou jullie op de hoogte!

Sleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 13:04

Hoi allemaal!

Sorry dat het allemaal zo lang duurde maar was iets heel erg mis met internet...

Ben gewoon iedere dag langs gereden en raad eens; ik kwam paard + berijden onderweg een keer tegen? Na een praatje gewoon gevraagd, en bleek; bij ieder tikje is het inderdaad te zien, gewoon heel weinig vacht op de billen... stelde me enigszins gerust, maar blijf wel kijken. Toch maar in de gaten houden, maar verder is alles dus in principe in orde!

Toeddels,

Sleis

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:17

nou dat is in ieder geval goed om te horen!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:11

idd goed om te horen !

maarja je weet maar nooit he ...tegenwoordig wordt de wereld steeds gekker

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:20

Goed om te horen Lachen
Cook heeft het ook wel af en toe, maar meestal gaat het binnen een uurtje wel weg.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:41

Als je echt de "striemen" van HEEL DICHTBIJ bekijkt moet je op 2 dingen letten:
1: Zijn de haren van de vacht beschadigd door de "zweepslagen" en maken de haren het oog doen geloven dat het zware striemslagen

OF

Kan je ECHT zien dat ONDER die "zweepslagen" ook echt DE HUID verdikt is????

Kijk daar goed naar....

Als het DAGELIJKS het geval is dan zou ik ook een paar mensen erbij vragen wat zij ervan vinden!

kan je niet (stiekkem) wat foto's plaatsen ervan??? Lachen Doe je alleen van de billen en NIET het HELE paard om privacy-redenen...