Grote oppervlakkige maar pijnlijke wond aan hals

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Grote oppervlakkige maar pijnlijke wond aan hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 19:10

Ben net terug van mijn paardje. Vandaag vond ik hem in zijn stal (staat overdag buiten) met een groete opppervlakkige wond aan zijn hals. Er is geen bloed uitgestroomd, maar als ik eraan kom, heeft mijn paard duidelijk last. Het is rondom de wond ook een beetje dik. Pallas maakt verder een goede indruk en heeft goed gegeten. Ik heb heel voorzichtig de wond met betadine shampoo schoongemaakt en daarna socatyl zalf erop gedaan. Zijn er nog andere dingen waarmee ik hem kan helpen? Als her erger wordt, haal ik natuurlijk de DA erbij. De oppervlakkige wond zit natuurlijk net waar de teugels zouden komen. Als hij er geen last meer van heeft, zou ik hem dan weer met een lossen teugel kunnen bewegen?

Jellie

Re: Grote oppervlakkige maar pijnlijke wond aan hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:13

Je zou hem om te beginnen ook kunnen longeren om hem beweging te geven.
Verder vanaf hier natuurlijk moeilijk te zien hoe en wat met de wond. Goed in de gaten houden iig..

Kartouche

Re: Grote oppervlakkige maar pijnlijke wond aan hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:15

Ik heb een paarden EHBO cursus gedaan en daar zei een dierenarts uit deurne om er een zalfje van poedersuiker op zulk soort wonden te doen.
Ik heb het uitgeprobeert en het werkt super, het gaat heel snel dicht en je krijgt geen wild vlees,
Neem wat poedersuiker en doe daar een paar druppels water bij niet te veel het moet echt een zalfje worden .
Het geeft ook een zeer snelle granulatie van de wondranden.
Probeer het zou ik zeggen