Dierenarts erbij halen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jumpingfan

Dierenarts erbij halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 08:28

Hallo,

Toen ik gister terug van wedstrijd kwam en ik Alex aan het naverzorgen was, kwam ze pielemosi eruit en die zag er niet goed uit.
Er hingen hele grote korsten aan, en het leek wel op een paddestoel ofzo. Heel erg eng. We hadden snel warm water gepakt en het gebrobeerd schoon te maken. Maar er hing een hele grote korst aan en die kreeg je de er amper vanaf.
We wouden er ook niet aan trekken omdat we bang waren dat we anders ze pielemosi zouden beschadigen. Wij denken dat toen
hij gedekt heeft, zijn pielemosi na het dekken niet goed is schoongemaakt waardoor hij dus die korsten kreeg. Maar is het verstandig om er een dierenarts bij te vragen, en hem het schoon te laten maken? Of moet ik het zelf beetje voor beetje schoonmaken?

Groetjes,

Armaris

Re: Dierenarts erbij halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:50

Zijn het gele korsten?Zoja,dan zijn het urinekorsten

Jumpingfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 11:56

Ja het zijn gele korsten. Behoorlijke dikken ook! Boos! Maar moet ik het door de dierenarts weg laten halen? Of kan ik dat dan gewoon zelf doen? Lachen

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:57

gewoon schoonmaken, hoort erbij...
veel plezier...brrr

Jumpingfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 11:59

Hahaha! Maar als ik het er dan af haal, heb je dan geen kans dat je het huidje van ze pilomosi beschadigd? Gaat het dan niet bloeden ofzo? Verdrietig

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:11

Heel voorzichtig doen. wat er nu niet afwilt dat krijg je er morgen dan wel af. dus niet doortrekken want dan kan je het wel beschadigen. kan je de slang er op zetten?? dan kan je het met een zachte waterstraal een beetje losweken. je kan ook een nat washandje om je hand doen en dan in z'n koker gaan. dan kan je het een beetje losprutten.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:04

Er is ook een special goedje bij de paardendrogist verkrijgbaar om z'n pilomosi (nog nooit van gehoord) mee schoon te maken.
Wel een beetje warm water gebruiken.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:22

Ok dus,dan zijn het urinekorsten,er hoeft dus geen DA erbij.

Er zijn verschillende soorten om het te wassen,dus ik zou zeggen,ga even googlen en je komt allerlei topics op bokt tegen die je verder kunnen helpen(zoekmachine doet het niet)

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:25

Het ik ook gehad mt mn ruin!! Heel zachtjes eraf halen..heb je idd spul voor! Ja helpt goed.. ook ter voorkoming van!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:28

He gewoon veel water bij gebruiken, zodat het week is, meestal gaat het er dan sneller af!!!

Succes ermee....
Je moet inderdaad wel heel voorzichtig zijn, als het heel vast gekoekt zit, maar meestal doet warm water, en een beetje weken wonderen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:06

Spul heet Excalibur, is een speciale, hoe zou je het noemen? Shampoo? voor z'n 'pielemosi' Haha!

Jumpingfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 19:18

Haha, ja ik vond dat wel een netjes woord. Lachen Maar bedankt voor jullie reacties! Haha!

Jumpingfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 12:27

Ik ben toch voor de zekerheid naar de dierenarts geweest. De dierenarts zei dat het wel hard nodig was, en dat het goed was dat ik het niet zelf gedaan heb. Aan het eind hield hij er toch nog wat beschadigen aan over, maar verder zag alles er goed uit!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:27

Hmmm nu ik dit zo lees, denk ik dat ik ook maar eens de waterslang uithaal. Vroeg me ook al af wat het was.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:14

Hahaha, ja dat hebben de "mannen" zo af en toe nodig, een schone "pielemoos" (is trouwens een kinderwoord voor...). Ik ga zo af en toe met een washandje met lauw water zijn koker in en hij vindt het heerlijk....hij gaat er lekker wijdbeens voor staan Bloos

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:20

Als de"pielemoos" schoon is kun je hem insmeren met babyolie, wordt ie ook niet meer zo heel snel vies. Als het je lukt natuurlijk want mijn oude ruin sloeg je de hersenen in als je eraan zat!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:30

mijn ruin piest soms zonder zn pielemoos er uit te hangen, zitten dus ook lekkere korsten op.
Ook heerlijke smegma geur..... NOT
Ik maak het elke week zo goed mogenlijk schoon (met latex handschoentje, zo'n artsen ding, zn koker in om het weg te halen), dan ishet eindelijk helemaal schoon en ishet met een week weer vies. Hij heeft er geen last van.
Soms als hij hem wel uithangt bijhet plassen mag ikhem "pakken" en kan ik de meeste korsten (meestal "hard" en zwart) er af vegen door gewoon mn handen naar beneden te bewegen (neej ik ruk mijn paard niet Tong uitsteken)
Erg fijn vind hij het niet, en ook nooit gevonden. Maar het moet soms gebeuren.

Wat heeft de DA er aan gedaan? hoe en waarmee heeft hij het schoongemaakt? en laat jou paard wel iedereen toe om aan zn pielemoos te komen?

Jumpingfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 08:35

Nou, de dierenarts die heeft hem een verdoving gegeven zodat hij zich een beetje ging ontspannen, en daardoor kwam ze piemeltje eruit. Toen heeft hij een emmertje met wat speciaal shampoo erin gepakt en het met zijn handen schoongemaakt. Hij heeft heeft ook nog een aantal keren iets anders gebruikt, (weet niet precies wat het was) maar daar kon hij de hele dikke korsten zo mee af halen. Alex begon in het begin nog wel een beetje te trappen, maar later ging het heel goed! Hij moest ook nog 1 uur daar blijven omdat hij zo duf is. Toen ben ik hem in de avond gaan longeren.. Nou hij was niet voorruit te krijgen. Hij was s'avonds zelf nog lekker moe. Tong uitsteken

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:12

okee dan, bij mij zijn het geen hele dikke korsten opzich, en hij laat mij er bij (als hij zn dag heeft) maar mn zussen mogen er niet aan zitten.

Hij heeft dit al zolang als dat we hem hebben (bijna 9 jaar) en al die tijd maak ik het eigenlijk elke week schoon (in het begin elke maand)

Maar in ieder geval bedankt voor je info!
en voor jou hopen dat het nu weg blijft!

Jumpingfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 18:26

Ja inderdaad! Jij ook heel erg bedankt! Haha!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:58

2 x in de week een flesje bruin bier in de voerbak wil ook nog wel eens helpen.

Jumpingfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:52

O Nog nooit van gehoort! Lachen