BBllrruuggh!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

BBllrruuggh!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 20:39

Mijn paardje is ik denk een aantal maanden geleden ongelukkig terrecht gekomen en heeft daarbij haar hoektand in de onderkaak half eruit geslagen.

Ik heb toen gelijk de dierenarts laten komen en die zei dat de tand er wel uit zou groeien, en ze moest deze toch nog wisselen.

Maar nu keek ik in haar mond en zag de de tand dus inderdaad is vastgegegroeid, maar helemaal op de verkeerde manier! De tand ligt als het ware gewoon horizontaal tegen haar tandvlees aan, en wordt in het midden vastgehouden door een breed stuk tandvlees.
Het is dus een soort van tandrolletje geworden...dit ding kun je wel alles kanten op bewegen, maar door het vlees wat eromheen zit, zit ie dus wel goed vast.

Zou ik hiervoor de dierenarts/ tandarts moeten laten komen, of zou dit nog los gaan laten??

Ik weet ook niet goed, of dit werk is voor de tandarts of voor de veearts?

xx elle

(ps..ze heeft er geen last van met eten ofzo)

Madelief28

Re: BBllrruuggh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:01

lijkt mij iets voor de Tandarts...Ik zou het niet te lang laten duren als ik jouw was..

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 11:04

Nee.inderdaad!

Ik ben bang, als de tand eruit scheurt, of als ze hem stoot...dat ze er een behoorlijke vleeswond aan over houd! Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:30

Of voor de dierenarts? Tandarts is namelijk niet bevoegd om verdovingen te geven en dit klinkt wel even anders als een check-up, wat ik overigens wel laat doen door een Paardentandarts.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:29

Ik zou ermee naar de kliniek gaan. Lijkt mij idd wel een ander verhaal dan een gewone check-up..

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 07:24

Ik zou de dierenarts erbijhalen. Deze kan met verdoving direct handelen. Er zijn trouwens ook dierenartsen die óók tandarts zijn, da's helemaal handig. Heeft je paardje er geen last van?

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:01

Yinari schreef:
Ik zou de dierenarts erbijhalen. Deze kan met verdoving direct handelen. Er zijn trouwens ook dierenartsen die óók tandarts zijn, da's helemaal handig. Heeft je paardje er geen last van?

jup klopt! gewoon even uitzoeken, wet niet waar je woont? maar in nijkerk zit er een.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 19:50

Ik woon in Giessen (vlakbij gorinchem)

Zo te zien heeft ze er met eten niet echt last van ofzo...maar het is meer dat ik bang ben dat ie verkeerd schiet of eraf gestoten wordt! Ach gut

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:41

Niet te lang mee wachten en naar een goede paardentandarts gaan. Er uit die tand, anders krijg je met het wisselen een probleem of de permanente tand wordt misvormt door ontsteking.