gallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

margrit

gallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 12:12

Ik heb een paard op stal met behoorlijke gallen en bol spat. Ben druk aan het smeren met groene klei, maar het helpt nog niet echt. Wie weet raad?

Udo2001

Re: gallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:16

Ik vrees dat je daar niet van af komt, mijn 5 jarige heeft het nu ook al een jaar en er is niets verandert. Heb gestapt, heb gesmeerd en afgespoten, het helpt maar minimaal. Bij mijn paard heb ik een echo laten maken, en er kwam uit dat het geen kwaad kon. Gelukkig maar.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:53

Kan je helaar niks aan doen goed afspuiten maar helpt ook niet mijn 5 jarige heeft het ook is al best snel .....vind ik niet zo fijn en het is nog lelijk ook..! Maar helaas niks aan te doen als ze niet kreupel gaan lopen is er niks aan de hand!

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 06:33

Foto's laten maken om te kijken of er beschadiging is! Geen beschadiging? Dan dagelijks insmeren met Traumeelgel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:25

Ik zou idd fotos laten maken, kijken hoe ernstig het is. Mijn vorige verzorgpaard had ook ernstige gallen, die helaas erger werden ondanks het stappen en waar ze ook helaas kreupel aan werd Boos!

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:13

Mijn 5-jarige heeft van jongs af aan altijd iets overvulde peesschedes en kogels gehad. De dierenarts zei dat het geen kwaad kon en dat sommige paarden nu eenmaal minder droge benen hebben dan andere. Ik heb het dus maar geaccepteerd dat hij altijd gallen heeft. Na beweging zijn ze meestal wel iets minder, maar ze gaan nooit helemaal weg. Gewoon goed in de gaten houden dat ze niet nog groter worden!